עמותת יד עזר לחבר, עמותת צדקה מהגדולות בצפון הארץ, החלה לפני כחודש, עם מאות מתנדביה, באריזת חבילות מזון שיחולקו לאלפי ניצולי שואה ולנזקקים אחרים בחיפה ובצפון. "השנה אנחנו מתכוונים לחפש בנרות בית־בית, ניצול שואה אחרי ניצול שואה ולהגיע אליו הביתה", מתחייב מנכ"ל ומייסד הארגון, שמעון סבג. "לצורך המבצע נעמיד עשרות כלי רכב ונגיע גם לנכים. אני אגיע לכל אחד".



נציגי העמותה ארזו עד כה קרוב ל־5,000 חבילות מזון. הם יחלקו עוד כ־5,000 ארוחות חמות ויקיימו בערב הפסח ארבעה סדרים במקומות שונים בחיפה. "השנה חרגנו אפילו מגבול היכולת שלנו. אנשים נרתמו למבצע שבעיני הוא החשוב ביותר והוא לדאוג למחוסרי הדיור, לניצולי השואה, לנזקקים באשר הם. אנחנו לא מנהלים מעקבים ולא בודקים את מי שנרשם אצלנו במשרדי העמותה. כל מי שנרשם, יקבל חבילת מזון שכוללת את כל המצרכים הנדרשים לקיים סדר כהלכתו", מבטיח סבג.



בנוסף, מתכוונים מתנדבי העמותה לחלק חבילות מזון בשעות הלילה המאוחרות, לאלה שלא רוצים להיחשף. "כל אחד יקבל שעה ומועד מדויק והוא יוכל להגיע לאסוף את החבילה בפרטיות", הבטיח סבג. "אלה שיגיעו במהלך השבוע הבא יזכו לפרטיות גם במהלך היום".



מרתון החלוקה יימשך לאורך כל השבוע. "אנחנו עדיין עסוקים בגיוס מצרכים מחברות שונות וכל מה שיגיע יחולק. יחד עם זה, אם לא נקבל מספיק, אוציא מכיסי הפרטי ואדאג לאנשים שיהיה להם מה לאכול. אני לא חושב שכמה עשרות אלפי שקלים יעשו אותי מאושר, אבל חבילת מזון או ארוחה חמה לניצול שואה יעשו אותו שבע ושמח בחג ואותי באמת מאושר, זה כרגע מה שעומד לנגד עיני".



סבג, המייסד של הבית החם הקים אימפריה בלב שכונת הדר בחיפה, רכש מבנים, הפך אותם לראויים למגורים בתנאים של חמישה כוכבים. הוא מעמיד חדר עם מטבחון, שירותים צמודים, טלוויזיה, אינטרנט ושלוש ארוחות ביום לצד ליווי רפואי, תמיכה ופעילות תרבותית ללא כסף. יו"ר העמותה יערוך ארבעה אירועי ליל סדר נפרדים. המרכזי יתקיים בחדר האוכל הענק של העמותה, שם יציינו את החג כ־150 סועדים, ניצולי שואה ובני משפחות. השני יהיה במועדונית החדשה של העמותה, והשלישי יהיה במועדון, שם ייערך סדר לעוד כ־100 איש. כמו כן תקיים העמותה ליל סדר המוני בבית הילד במחנה דוד, שם אמורים לסעוד ולציין את ערב הסדר יותר מ־100 משתתפים.