האם הרצח שאירע היום (רביעי) בטבריה, יכול היה להימנע? על פי עדי ראייה, שכנים ומכרים של בני הזוג, החלו בדיקות לגבי הטיפול שעבר החשוד, בכל הקשור להיבט הפסיכיאטרי שלו. מי שיצא במתקפה חריפה נגד הטיפול בו הוא ראש עיריית טבריה, יוסי כהן, שטען: "הכתובת היתה על הקיר, אין לי ספק ששירותי בריאות הנפש יכלו למנוע את מה שקרה. הם ידעו את מצבו הנפשי". על פי פרטים שהגיעו לידי "מעריב אונליין" על ידי גורמים המקורבים לחקירה, מדובר בגבר שהתגרש מאשתו לפני כשבועיים וטען שהוא המשיח. עוד נטען כי פסיכיאטר ראה אותו בעבר, וטען כי הוא לא מסוכן לציבור. 



ויסאם דראוושה, עד ראייה שנתקל ברוצח, אמר: "הוא הגיע אלי, וביקש ממני להתקשר למכבי אש, כי יש שריפה בבית שלו שהוא רוצה לכבות אותה. נתתי לו את המספר, והוא אמר לי 'תדבר אתה'. הסתכלתי, ראיתי שיש עליו דם, שאלתי אותו מה זה. הסתכלתי עליו, ראיתי שהוא רועד, שיש עליו דם. הוא אמר לי 'תתקשר למשטרה'. התרחקתי ממנו, וראיתי שיש לו מגבת. הוא הוא עשה מעין סרט על המגבת, שם אותו כמו קסדה. בהתחלה חשבתי שהוא הולך עם ראש של בובה. כשהוא הגיע לשם, הוא ניסה להדליק גפרור, ולא הצליח, כי הוא רעד, אחר כך הוא הצליח וניסה להעלות באש".



זירת הרצח בטבריה. צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח בטבריה. צילום: דוברות המשטרה



גם קציני המשטרה הבכירים לא זוכרים זירת רצח כל כך מזעזעת בעיר, כשאחד מהקצינים בשטח אמר: "התקבל דיווח על אדם שמסתובב בסמוך לבניין, ניידת משטרה זיהתה אותו, ותוך כדי גם זיהו דירה סמוכה שעולה באש. לאחר מכן התברר כי יש בה גופת אישה. אנחנו יודעים שבני הזוג התגרשו לפני מספר שבועות ואין להם ילדים. פאראמדיק מד"א טאלב עבדאללה סיפר: "המראה היה קשה מאוד, ראינו אישה בשנות ה 30 כשהיא ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".



עדי ראייה שהיו במקום סיפרו: "פתאום ראינו בחור חרדי מסתובב ברחוב עם הראש של אשתו בידיים, מלא דם. אף אחד לא הבין את פשר העניין, ומדוע יש עליו כל כך הרבה דם. רק אחר כך התברר שהוא מחזיק בידו ראש של אישה ואף חורר את עיניה". החשוד הסתובב עם הראש וצעק "הרגתי את עמלק".