למעלה מ-2,000 נציגי ארגונים, פעילים פרו ישראלים, דיפלומטים וסטודנטים, השתתפו היום (רביעי) בכנס הבינלאומי למאבק ב-BDS, בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. יוזם הכנס, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פתח את האירוע ואמר כי "תנועת ה-BDS הצליחה לחדור לאו"ם, מועצת זכויות האדם הודיעה כי היא מכינה 'רשימה שחורה' של חברות ועסקים הפועלים בישראל בכדי להחרים אותם". לדבריו, "זאת אנטישמיות מודרנית ויחד עם בת בריתנו הגדולה ביותר, ארה"ב, ניאבק בתופעה הזאת ונמגר אותה לחלוטין".



שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, שהפכה ליקירת ישראל בעקבות נאומה בוועידת איפא"ק, נאמה גם הפעם ואמרה כי "מאמצי הדה-לגיטימציה נגד ישראל, אשר מתנהלים בקמפוסים והאובססיה האנטי-ישראלית באו"ם הם אותו הדבר. שניהם מחפשים להכחיש את זכות קיומה של ישראל. שניהם מנסים להטיל אימה על חבריה ולעודד את אויביה. שניהם ממשיכים שנאה עתיקת יומין".



"כמה טרגי שמכל המדינות שיש לגנות בעולם על הפרות זכויות אדם, הקולות האלו בוחרים לייחד את ישראל. איראן, סוריה, צפון קוריאה ומשטרים ברבריים אחרים זוכים להתעלמות מצד תנועת ה-BDS", הוסיפה. "אין בכך שום היגיון או קשר להגדרה הגיונית של צדק". לדבריה, במקום סנקציות על ישראל צריך סנקציות על סוריה או איראן.    



היילי הבטיחה כי "ארה"ב לא תעשה עסקים עם חברות שמפלות את ישראל והבהירה לישראל יש גב מאיתנו כאן באו"ם".



הכנס נערך בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי וארגונים פרו ישראלים נוספים, ביניהם המרכז האמריקני לחוק וצדק, ה"בונדס", StandWithUs, CAMERA, בני ברית, ארגון ציוני אמריקה, IAC, ארגון מכבי, הלל, "סטודנטים בעד ישראל", "ארגון הסברה", הסוכנות היהודית, AEPI ועוד.



השגריר דנון סיכם ואמר: "המסר שלנו היום לאלו המבקשים לפגוע בישראל ובעם היהודי הוא חזק וברור - אנחנו נמשיך להילחם ב-BDS עד שנמגר אותו, מהקמפוסים ועד האו"ם, אנחנו נמשיך להיאבק באנטישמיות בכל מקום".