חברת סמסונג הכריזה היום (רביעי) על מכשיר הדגל החדש שלה - Galaxy S8 באירוע גדול שנערך בניו יורק. להשקת המכשיר, הראשון שהחברה מוציאה מאז פרשת התפוצצות המכשירים מדגם הנוט 7, קדמו הדלפות רבות ברשתות החברתיות. באירוע הושקו שני המכשירים, גלקסי S8 וגלקסי S8 plus, אשר מימדיהם כמעט זהים לקודמיהם בסדרה. המסך של הדגם הרגיל יהיה בגודל 5.8 אינץ', ושל הדגם היקר יותר 6.2 אינץ', ובכך הוא יהפוך לאחד מהמכשירים בעלי המסך הגדול ביותר שהושקו אי פעם.



החברה צמצמה את המסגרת של המכשיר וויתרה על הכיתוב של שמה המופיע בקדמת המסך. בנוסף, כפתור הבית המוכר הפך לבלתי נראה. ביטול הכפתור הפיזי מהווה למעשה יישור קו עם אפל, אשר ביטלה את הכפתור במכשירי האייפון 7. כך, בחברה יוכלו להבטיח כי גודלו של המכשיר יהיה דומה. גלאי טביעות האצבע הועבר לחלקו האחורי של המכשיר, והוא נמצא מצד ימין של המצלמה. נוספה גם אפשרות של נעילת הטלפון באמצעות חתימת רשתית. שני המכשירים יהיו זמינים בחמישה צבעים: אפור סגלגל, כסף ארקטי, זהב, שחור מבריק, שחור מט, ורוד וכחול, ויהיו ניתנים לרכישה החל מה-21 באפריל. לא ידוע מתי יגיעו לחנויות בארץ. 



בנוסף, סמסונג השיקה עוזרת אישית משלה, מתחרה לסירי של אפל שתיקרא "ביקסבי". אחד האביזרים שהושקו באירוע הוא samsung dex, הכולל מסך ומקלדת, שברגע שהמכשיר מתחבר אליו הוא הופך למעיין מחשב.



כזכור, אמש פורסם כי החברה תחזור לשווק מכשירים מדגם גלקסי נוט 7 לאחר שהודיעה כי תפסיק לייצר אותם בעקבות מספר מקרי התלקחות של המכשירים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", החברה תחליף את סוללות הליתיום שיש במכשיר, אשר על פי הצהרה של החברה מינואר האחרון הן הגורם להתלקחותו, בעלות הספק נמוך יותר. בנוסף, נרמז כי המכשיר ישווק תחת שם שונה מעט.



ככל הנראה, המכשירים המחודשים יימכרו בדרום קוריאה בלבד וטרם נודע האם הם ישווקו במדינות נוספות, כאשר גורמים אמריקאים הודיעו כי לא יאפשרו מכירה שלהם במדינה. ההכרזה הזו מגיעה כיממה לפני הכרזת מכשיר הדגל החדש של החברה גלקסי S8, המכשיר הראשון שהחברה משחררת מאז התפוצצות פרשת הנוט 7.