ועידת מפלגת העבודה תתכנס היום (חמישי) בתל אביב כדי לדון בשורת נושאים, ובהם הקמת ועדה שתבחן אם לקיים בחירות מקדימות פתוחות לראשות המפלגה, אם להמשיך לקדם את השותפות עם "התנועה" של ציפי לבני וכן יוזמה לקיום משאל עם בנושא שתי מדינות לשני עמים. את היוזמה למשאל העם מקדם ח"כ איתן ברושי. לדבריו, על מפלגת העבודה ליזום בעצמה תהליך לקיום משאל עם שיכריע לאיזו מציאות שואף רוב הציבור בישראל - מדינה אחת או שתיים. הכוונה היא לקבל את הסכמת הוועידה ולהניח הצעת חוק בנושא עם סיום הפגרה.



“לנוכח הצעות הסיפוח של גורמים שונים בימין ובשל הלחץ מהממשל האמריקאי, אנו חייבים לפעול לקיום משאל עם באשר לעתיד השטחים. 50 שנה עברו מהניצחון הגדול של ששת הימים - ועדיין לא החלטנו מה לעשות בהם. בטווח הארוך יש שתי אפשרויות ברורות מאוד, וחשוב לקבל את תשובת הציבור ולדעת באיזו מהדרכים הוא מעוניין ללכת", אמר ברושי.



ראש האופוזיציה ויו"ר העבודה יצחק הרצוג אמר: "אני סומך על צירות הוועידה ועל ציריה שיפגינו אווירה דמוקרטית תוססת וחיובית, כפי שראינו בבחירות האחרונות למזכ"ל המפלגה. אהבת המדינה וערכי הדמוקרטיה זורמים בעורקי המפלגה, והם המובילים אותנו בדרכנו הצודקת והנכונה”.


מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני הוסיף: "אני משוכנע כי מיד לאחר הוועידה נוכל לשנס מותניים יחדיו ולעסוק באתגר המרכזי שניצב לפנינו: החלפת השלטון בישראל ויצירת חזון של תקווה לישראלים באשר הם״.



הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב־3 ביולי. אם לא ייבחר מועמד שייזכה ביותר מ־40% מהקולות, יתקיים סיבוב שני כעבור עשרה ימים.