"מדובר בבחור אוטיסט מאובחן, שיחד עם גידול במח שיש על האונה הימנית שלו, גורם לו לעשות לו דברים שהוא לא בהכרח רוצה", כך אמרה הבוקר (חמישי)  עו"ד שירה ניר, שמייצגת את בן ה-19 מהדרום, שנעצר בחשד שהתקשר למרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב ואף מחוצה לה, ואיים כי הוטמנה במקום פצצה. לדבריה, אפשרות של הסגרה של הלקוח שלה לארה"ב לא עומדת על הפרק. 

"אני משוחחת איתו בכל יום ומעבירה איתו הרבה זמן, גם על זה שהוא הטריף עולם ומלואו", סיפרה ניר. "לא נראה לי שהוא מבין את ההשלכות של מה שהוא עשה, הוא פשוט ילד. אני יושבת מול בחור מסכן שחוץ מלחבק אותו לא בא לי לעשות כלום". 
 
לדבריה, מדובר בבחור שמאובחן כאוטיסט, עם גידול במח: "יש לו גידול במח על האונה הימנית, לא סרטני. הוא יושב במקום מאוד מסוכן זו הסיבה שבגיל 14 כשזה התגלה בחרו לא לנתח. הוא אוטיסט מאובחן, מהסוג שיש לגאונים, שביחד עם האוטיזם פוגע בהתנהגות והוא מסוגל לעשות דברים שהוא לא בהכרח רוצה". 

נציגי המשטרה בדיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
נציגי המשטרה בדיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

עוד סיפרה עורכת הדין, כי צה"ל לא הסכים לגייס אותו: "הוא קיבל צו גיוס רגיל והמשפחה הגישה להם את כל המסמכים שמאששים את הבעיות שלו. הוא חי  בעולם משלו, חוץ מההורים שלו וסבתא שלו הוא לא מתקשר עם הסביבה. יש דברים שגיליתי  עליו והזדעזעתי. למשל שבחור בן 18 וחצי רק בשנה האחרונה התחיל לצאת לבד ולהסתובב ברחוב". 
"אני ראיתי גם את החדר שלו, אין בו שום דבר מיוחד", סיפרה ניר. "לילד יש מיקרוסקופ, מגיל מאוד קטן הוא מחובר לגאוגרפיה. הוא היה יושב כל היום מול האינטרנט, הוא למד מהאינטרנט ויש לו פטיש לגוגל".  לדבריה, "ההורים שלו הם משפחה נורמטיבית שלעולם לא היה להם שום קשר למקרה ולא נחקרו במשטרה". 
עורכת הדין סיפרה גם על התקרית בה תקף החשוד את אחד השוטרים שהגיעו לעצור אותו והסבירה: "הוא לא שלט בעצמו ונורא נלחץ כשהוא ראה שוטרים. הוא נורא נלחץ ממגע עם אנשים, ועוד יותר נכנס ללחץ כשתקפו אותו. האוטיזם גורם להם להיות נורא מנותקים, כשאתה מתקרב אליהם הם מגיבים בצורה של רפלקס. הוא לא רצה לפגוע באף אחד, זה מה שהוא אמר גם להם".