האם המשבר שאיים לפרק את ממשלה הגיע לקיצו: לאחר שבועות של ספינים וחמש פגישות רשמיות בין הצדדים, הושגה היום (חמישי) פשרה בנושא תאגיד השידור הציבורי "כאן" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון. על פי המתווה שנחתם בין הצדדים, התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים ולא יאוחר מסוף חודש מאי.



למעשה, במסגרת הפשרה, השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי  והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה.  לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". 

עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.

סוף למשבר? שר האוצר כחלון. צילום: גיל נדב
סוף למשבר? שר האוצר כחלון. צילום: גיל נדב



 נתניהו עצמו התייחס היום בצהריים לסיום המשבר בפתח פגישתו עם נשיא סלובקיה ואמר: "אני מאמין שהמשבר עם כחלון נפתר". יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן הגיב גם הוא לפשרת התאגיד ואמר: "מדובר בפשרה הוגנת שתואמת מצד אחד את הקו שהליכוד הוביל ומצד שני שכחלון הוביל. מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת ובעיקר טוב לעם ישראל".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי תקף את המתווה ואמר: "מדובר בספין של נתניהו וכחלון, שמנסים למכור לציבור דיבורים על מערכת עיתונאית עצמאית בזמן שהם מכשירים את הקרקע להשתלטות פוליטית עליה. נתניהו הבין שהוא לא יכול להדיח את ראשי התאגיד, שניתקו אותו מהשליטה במערכת העיתונאית, אז הוא מנתק את המערכת העיתונאית מהם. נתניהו ידאג למנות למערכת העיתונאית מועצה ומנכ"ל שידאגו לשרת אותו, והתאגיד יישאר עם הסמכות לרכוש דרמות ותוכניות לייט נייט מבחוץ".