הכינוי לו זכה הרב שאול אלקריב "הרב של העבריינים", הרב שחתום על הסולחה בין ריקו שירזי ופרנסואה אבוטבול התראיין בתכנית של ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב-FM103 על עבודתו כבורר ועל קשריו עם עברייני ישראל: "ביום הכיפורים, בכל נדרי, אני מתפלל עם העבריינים. הם חלק מהאוכלוסייה, חלק מהעם. אני מאמין שדווקא מהם אפשר להפוך את הקערה על פיה ולראות את הדברים הטובים. לדוגמה, כשאדם חוטא ומתעורר מכך בשלב מוקדם או מאוחר. הוא יכול להגיע לגבהים שאדם רגיל, שלא חטא לא יכול להגיע אליהם. יש ברוך השם הרבה אנשים ששינו את דרכם כמו חגי פליסיאן, יצחק חדיף, יוסי הררי ועוד הרבה".



כשנשאל על הסולחה בין ריקו שירזי לפרנסואה אבוטבול, השיב: "לפני חמש שנים עשיתי סולחה בין שני ראשי ארגוני פשע באזור השרון. חודש לפני הסולחה פרנסואה בא אלי כל יום הביתה. הוא רצה מאוד לשנות את דרכו. הוא הרגיש שמשהו עומד לקרות לו. תקופה ארוכה היה אצלי. לפני שנפטר עשה תשובה. בהתחלה שירזי לא הסכים לשבת. ברגע ששמע שפרנסואה אצלי הוא הסכים לבוא ולעשות שלום. ישבנו, כל אחד אמר את הדברים שלו, את הכעסים שלו בקשר לכבוד ולכסף. הם התווכחו, שירזי אמר לו שאם פרנסואה היה מתנהג בענווה הם לא היו מגיעים למצב הזה. פרנסואה הבין שטעה. תפקידי היה לשמוע אותם. המסקנה הייתה שכולם ירוויחו אם יהיה שלום".





"היו לו הרבה אויבים"



על חיסולו של פרנסואה אבוטבול: "היו לו הרבה אויבים, אני בטוח שזה לא היה מהכיוון של שירזי. מאד ציער אותי לשמוע על חיסולו. פרנסואה היה מאד קרוב אלי באותה תקופה. הוא באמת רצה להשתנות. הוא כל יום הביע חרטה על כל דבר שעשה. הוא רצה לצאת מעולם הפשע אבל זה לא היה פשוט כי היו לו הרבה אויבים. כדי שאשמור עליו ואעזור לו לצאת מהמקום הזה פרנסואה היה מוכן לישון אצלי. הוא הרגיש שמרחפת מעליו גזרה קשה. הוא הסתובב חיוור. אדם בלי נשמה. אני אודה שההתנקשות לא הפתיע אותי".



ריקו שירזי. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90
ריקו שירזי. צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90


הרב אלקריב סיפר עוד על תפקידו כבורר: "באים אלי אנשים פשוטים וגם אנשים שאתם מכירים. כאשר יש ויכוח בין שני אנשים. הם באים אלי ורוצים לשמוע את דעתי. הם באים למקום שהם רוצים שבוררות תבוא ממקום של תורה ולא בוררות כזו של מישהו מעולמם שגוזר קופון. למה דווקא באים אליי? סוד. משמיים. אנשים אוהבים להיות לידי. המטרה שלי היא באמת לעזור לאנשים. מי שעוקב אחר מה שאני עושה, רואה שאני פשוט מחייה אנשים חולים, עצובים ומדוכאים. זה העונג שלי".

על חגי פליסיאן הנאשם ברצח בבר נוער ושוחרר: "הוא היה במצב חמור מאוד. שבוע לפני שזיכו אותו הוא ישב מיואש בכלא. במצב הכי נמוך שיש. תוך שבוע המצב התהפך מחושך לאור. זה רק אני יכול לעשות. איך? סוד"