עיריית ירושלים הודיעה הבוקר (שישי) כי השירותים הדיגיטליים העירוניים, לרבות אתר העירייה, הופסקו לאחר שזוהה ניסיון תקיפה של השרתים כחלק ממתקפת האקרים. בעירייה החליטו כי על מנת למנוע כל אפשרות לפגוע בשרתי העירייה, הוחלט כצעד מניעה לעצור את השירותים הדיגיטליים העירוניים. כמו כן, צוותי אבטחה המידע העירוניים בליווי של מומחים בתחום פועלים על מנת להדוף את ניסיון ההתקפה.



בנוסף לכך נחשף כי במהלך השבוע התגלה בשרת חדש וניסיוני שהעירייה בוחנת ושאינו חלק משרתי העירייה המרכזיים, ניסיון פגיעה באמצעות תכנת כופר. הניסיון התגלה מידית וטופל בצורה מהירה ומקצועית שהסירה את הבעיה, אולם היום נתגלה ניסיון תקיפה חדש ועל כן הוחלט על עצירת השירותים הדיגיטליים העירוניים. העירייה תעדכן בהמשך על חזרת השירותים לפעילות סדירה.



בנוסף לכך, צוות ההאקרים "אנונימוס" הודיע בתחילת השבוע כי גם השנה, הם צפויים לקיים את מתקפת הסייבר השנתית ב-7 באפריל. היא זכתה לכינוי OPISRAEL, ומתקיימת מידי שנה מאז 2013. הארגון הכריז על האירוע כאשר מספר חשבונות פייסבוק המזוהים עמו יצרו אירוע בשם "anonghostopisrarl" וציינו כי הוא יתקיים בין התאריכים 7.4-18.4. פרסומים דומים אודות מתקפת סייבר צפויה על ישראל הופיעו גם ביוטיוב, טלגרם ותוכנת הצ'אט של פייסבוק, כאשר ערוץ בשם Maj Houl העלה סרטון לקראת האירוע.





תקיפות האקרים בישראל קורות לא מעט על ידי גורמים העויינים את את המדינה. במהלך חודש נובמבר האחרון, במהלך גל השריפות, השתלטו האקרים על שידורי ערוץ 2 בלוויין ושידרו מסרים אנטי ישראלים התומכים בהצתות. במקרה זה החשד נפל על האקר סעודי שככל הנראה פעל כתגובה לחוק המואזין.



ערוץ 2 פרסם התייחסות לעניין ואמר כי "תושבים בצפון הארץ הצופים בערוץ 2 באמצעות לווין תיעדו כי בזמן המהדורה המרכזית השתלטו על השידור ושידרו קול מואזין. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה האקרים השתלטו על שידור הלווין של ערוץ 2 ושיבשו את השידור ביישובים רבים, בעיקר ערבים".