נתיחת גופתה של תושבת פתח תקווה כבת 35 העלתה חשד לרצח. כעשרה ימים לאחר מכן נעצר לחקירה בן זוגה, תושב העיר בן 42 החשוד בביצוע המעשה. על פי החשד לאחר הרצח הגבר אשפז את עצמו במוסד פסיכיאטרי. אתמול בשעות הערב המאוחרות נעצר אחיו של החשוד, תושב העיר בן 38 לו מייחסים במשטרה עבירות של סיוע לאחר הרצח ובידוי ראיות. היום (שישי) הוארך מעצרו של בן הזוג בשישה ימים. 



לפני כשבועיים התקבל דיווח במשטרת פתח תקווה על אישה המוטלת באמצע רחוב שטמפפר ללא רוח חיים. צוות מד"א שהוזעק גם הוא למקום קבע את מותה של האישה וחוקרי המשטרה העבירו את הגופה לנתיחה ולבדיקה במעון לרפואה משפטית באבו כבר.



תחילה העריכו במשטרה כי מדובר במוות טבעי של אישה שהוכרה כחולה, אולם ממצאי הנתיחה עלה חשד לפיו מדובר במוות שנגרם ככל הנראה כתוצאה מרצח. גם ממצאים שנאספו בזירה העלו את החשד לפיו התרחשה דרמה במקום טרם נקבע מותה של המנוחה. במהלך החקירה שארכה כעשרה ימים, אשר העלתה את רמת החשד לפיו מעורב בן זוג בגרימת מותה, הוחלט לבצע את מעצרו. ככל שהחקירה התפתחה גבר החשד לפיו גם אחיו קשור לאירוע, וכאמור, גם הוא נעצר. יודגש כי החשוד העיקרי מכחיש קשר למעורבות ברצח אשתו.



עורך הדין גיל גבאי שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הבעל שחשוד ברצח אשתו אמר כי "מדובר באדם הסובל במשך שנים ממחלות נפשיות ומוכר לרשויות בריאות הנפש מזה שנים. ההחלטה על אשפוזו הייתה של המשטרה לאור מצבו הנפשי ולא מיוזמתו. אנו נמצאים בשלבים הראשונים של החקירה, פרטי המקרה נמצאים בבדיקה לרבות מצבו הנפשי של הבעל".



ערף את ראש גרושתו



אתמול הותר לפרסום כי מאיר גולדשטיין (34) הוא החשוד ברצח גרושתו אדל בת ה־33 שלשום בטבריה – רצח שהוגדר על ידי רבים מהחוקרים כאחד המזעזעים והקשים ביותר שנראו בארץ מאז ומעולם. מעצרו הוארך אתמול בבית משפט השלום בנצרת, והוא ישהה בהסתכלות עד 13 באפריל - אז ייערך דיון נוסף.



הארכת מעצר לרוצח מטבריה מאיר גולדשטיין. צילום: מאיר וקנין
הארכת מעצר לרוצח מטבריה מאיר גולדשטיין. צילום: מאיר וקנין



מהחקירה הראשונית עולה כי החשוד נכנס לדירת גרושתו ובאכזריות רבה רצח אותה וערף את ראשה. לפני החוקרים טען: "בת קול יצאה ואמרה לי מה לעשות". לסנגורו הוא הוסיף: "קיבלתי הוראה מאותה בת קול". לדבריו, רק כעבור שמונה ימים יתגלה הנס, והוא יוכל להגיד מדוע ביצע את הרצח. גם באולם הדיונים מלמל גולדשטיין כמה דברים לכיוון סנגורו.



עוד עולה מהדיון כי החשוד אושפז בבית חולים פסיכיאטרי לפני ארבע שנים. מהעדויות שנאספו עד להגעתו לאולם הדיונים עולה כי לא היו כל סימנים מקדימים למעשהו. בני הזוג, שחזרו בעבר בתשובה, התקשו להתאקלם בחברה החרדית, וזכו לעזרה בעניין הזה מגורמים דתיים בעירם טבריה.



פרקליטו, עו"ד אפרים דמארי, נפגש אתמול בבוקר עם מרשו וטען בתום הפגישה כי החשוד צריך להיבדק פעם נוספת. לדבריו, הוא אינו מחובר למציאות, לזמן ולמקום שבו הוא נמצא. הוא הוסיף כי חייבים לשולחו להסתכלות פסיכיאטרית. שלשום בלילה, שעות אחדות לאחר הרצח, נבדק החשוד בידי פסיכיאטר בבית החולים פורייה, אך לדברי פרקליטו אין די בכך. הסנגור גילה כי החשוד סיפר לו על המעשה, אולם הוא מנוע מלספר את הפרטים. לדבריו, הוא הבטיח לספר על המניע בעוד כמה ימים.



מעדויות של בני משפחת הנרצחת אדל קלמן עולה כי אמרה למאיר ללכת לרופא וליטול תרופות, אך הוא סירב. קרובי משפחתה הוסיפו כי לפני שבועיים נפטר סבה, והיא נשארה באשדוד כמה ימים: "כולם ידעו שהוא חולה נפש, וגם אדל ידעה וכל הזמן שאלה אם הוא מקבל תרופות". עוד סיפרו בני המשפחה כי שמחו שבני הזוג התגרשו וחיכו שאדל תחזור לאשדוד: "לא רצינו שתהיה בודדה".