כמה מאות מפגינים התאספו הערב (שבת) ברחבת קריית הממשלה סמוך לצומת עזריאלי בתל אביב בהפגנת מחאה נגד הסכם הפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לכחלון בנושא תאגיד השידור הציבורי החדש. על פי ההערכות, המתווה החדש יביא לפיטורי מאות מעובדי התאגיד. המפגינים חסמו את דרך בגין וסירבו להוראות המשטרה לפנות את הדרך.

להפגנה הגיעו רבים מעובדי התאגיד, יחד עם עמיתים מכלי תקשורת אחרים שבעו להביע הזדהות, בהם גדעון אוקו מערוץ 2 ומתן חודרוב מערוץ 10. בין השלטים שהונפו: "בלי עיתונות חופשית אין דמוקרטיה" , "כאן סותמים פיות" , "שידור ציבורי אמיתי" "כן לחופש הביטוי, לא לחופש הדיכוי". כמה מהשלטים שהונפו יצאו נגד רה"מ וכחלון "כחלון בדיור נכשלת, בגז נכשלת, כאן?", "ביבי ביבי תזהר, אולמרט מחפש חבר". המפגינים צעקו "ביבי כאן זה לא ארדואן, לא ניתן לפגוע בשידור הציבורי". 
עובדי התאגיד מתעמתים עם דוד ביטן

הפגנת עובדי התאגיד כאן

"תתבייש לך, אתה בושה. אתה הורס את הדמוקרטיה", צעקו המפגינים לעבר ביטן. הוא ענה בתגובה: "לא רימיתי אתכם, אמרתי לכם את עמדתי מההתחלה. אתם אא הדמוקרטיה במדינת ישראל". המפגינים קראו לו: "שיקרת לנו לאורך כל הדרך, איך אתה הולך לישון?"

מתן חודורוב סיפר: "לאורח כל הדרך התייחסנו לטרגדיה של עובדי רשות השידור, רא הממשלה פתאום נזכר באותם העובדים, אבל לפני שנתיים עובדי הרשות לא עניינו אותו. אין כאן לא ימין ולא שמאל, לא חרדים דתיים וחילונים, זו השליטה של הפוליטיקאים". חודרוב אמר עוד שנראה כי כנראה לפוליטיקאים מפריע שתאגיד השידור עצמאי מדי והבהיר כי לא מדובר בבעיה של התאגיד אלא של כלל התקשורת. "הפעם מצאו תירוץ כלכלי, אבל כבר העלילו עלילות דם על עיתונאים וניסו לעשות להם דה לגיטימציה, הגיע הזמן להגיד שניסיונות הדה לגיטימציה לעיתונים ולעיתונאים לא מקובלים עלינו ולא יעברו", אמר.
על פי המתווה שנחתם בין הצדדים, התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים מהמועד שנקבע - ה-30 באפריל, אך לא יאוחר מסוף חודש מאי. במסגרת הפשרה יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". 

עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.

אחרי ההפגנה בתל אביב, כמה עשרות מעובדי התאגיד המשיכו לראשון לציון כדי למחות מתחת לביתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהתבטא רבות נגדם בחודשים האחרונים. המפגינים התעמתו עם ח"כ ביטן, שנקלע לשיחה עימם. 
אלפי אנשים הפגינו נגד הכיבוש בירושלים

במקביל להפגנה בתל אביב, כ-1500 יהודים וערבים צעדו בירושלים מגן הסוס לכיוון שער יפו, על הקו הירוק, שם התקיימה עצרת הקוראת לסיום השליטה הישראלית ביהודה ושומרון והגעה להסכם שלום עם הפלסטינים

איתמר אבנרי, חבר הנהגת תנועת עומדים ביחד, אמר בעצרת: "הגענו לכאן היום – דווקא לירושלים – כדי להגיד: הגיע הזמן לשלום. הסיוט הזה חייב להסתיים! בימין מספרים לנו על "איחוד ירושלים", אבל אנחנו יודעים שזה שקר: זה לא איחוד – זה כיבוש. כשנשים לזה סוף, הכל יראה כאן אחרת. ביום הזה, אנחנו נחיה בשלום, וכל האזרחים יהיו שווים".

ראשת מרצ, זהבה גלאון התייחסה לפיגוע שאירע היום בירושלים ואמרה: "היום היה פה פיגוע דקירה בעיר העתיקה, זו מציאות בלתי אפשרית של החיים שלנו כאן. עוד דם ועוד אלימות, ושנאה, וקורבנות, והרוגים, ואבל וחרדה, ופחד, והרבה הרבה כאב. אנחנו חייבים להפסיק את ההזיה הזו, שאפשר להמשיך ולנהל את הסכסוך עם הפלסטינים, על אש קטנה".

אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו הוסיף: ״ממשלת הימין המתנחלית והכיבוש רוצה שבישראל ישנאו, שהשנאה תתנחל בלבבות ותשלוט ברחובות, כדי שיהודים ישנאו ערבים, שמזרחיים יתעבו אשכנזים, שימנים יבוזו לשמאלנים, שאופקים תשנא את תל אביב. הם מפחדים כי הם יודעים שאנחנו ננצח, כולנו, יהודים ופלסטינים, ירושלמים ותל אביבים, מזרחים ואשכנזים, אתיופים ורוסים, גברים ונשים - כולנו ביחד ננצח".


הפגנת שלום בירושלים. צילום: רמי בן-ארי, לוחמים לשלום
הפגנת שלום בירושלים. צילום: רמי בן-ארי, לוחמים לשלום