שר האוצר, משה כחלון, מתחיל לנסות ולמזער את הנזקים בעקבות משבר התאגיד, שכמעט הוביל לבחירות. בפעם הראשונה מאז פתרון המשבר, הגיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, לאירוע פומבי, ואף ישבו אחד ליד השני. השניים הגיעו לאירוע לציון חתימת הסכם גג לבניית עוד 17 אלף יחידות דיור בבית שמש. באירוע נכחו גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.


כחלון הגיע וכיוון את דבריו מעבר לטקס, אל הציבור ואמר: "אנחנו יודעים שעברנו איזשהו משבר, אבל אני רוצה לומר לכם שהאחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת והייתה מחויבת, ואתם יודעים מה, גם שילמתי עליה מחיר. אנחנו, כפי שאתם יודעים, עברנו משבר, ואם לא היינו עוברים אותו, אף אחד מכם לא היו פה, ו-10,000 איש שזכו במחיר למשתכן היו קוראים תהילים, והנכים שמקבלים את הבשורה היו מחכים עוד שנה. אם אתה הולך בבחירות, אתה יודע איך אתה נכנס, אך לא יודע איך אתה יוצא. האחריות שגילינו פה היתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפתח את הטקס, אמר: "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד. יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים - אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו ב"שבת אחים גם יחד".

"אני ער לבעיות, חברי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן. הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו בכוונה ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים - וצריך להשקיע יחד". כאמור, בית שמש מונה כ-104 אלף תושבים, בכ-21 אלף בתי אב. הסכם הגג יכפיל את אוכלוסיית העיר, לגודל אוכלוסייה הדומה לבאר שבע כיום. רק לפני כשלושים שנה קיבלה בית שמש מעמד של עיר, היום היא העיר ה-15 בגודלה, ובעתיד תהפוך לאחת הערים הגדולות במדינה.


שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט, אמר בטקס החתימה: "בית שמש היא העיר הראשונה, בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב. זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות".

 ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה  

על רקע המשבר החמור בסוגיית רשות השידור והתאגיד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על סכסוך עבודה כולל במגזר הציבורי בישראל. בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. במרכז הסכסוך ניצבת רפורמה כוללת בשידור הציבורי, תוך הקמת גוף נוסף, ויצירת השלכות בעניינים מובהקים הנוגעים לתחום יחסי העבודה, לרבות ביטחון תעסוקתי. בהסתדרות מדגישים כי על אף שהשינויים המתוכננים הינם מרחיקי לכת ונושאים השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים האמורים התקבלו תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים.

כמו כן, ההסתדרות מלינה במסגרת הסכסוך על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו. ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים, גם ובפרט, נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר וודאות תמידי. במסגרת עילה נוספת לסכסוך, ההסתדרות דורשת להפסיק את תופעת ההעסקה של עובדי הקבלן ולהימנע מהרחבת ההעסקה במתכונת פוגענית זו. בסכסוך צוין כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט.