ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר , החליטה היום (שני) על שחרורו המוקדם של האסיר הרב אליעזר ברלנד בתנאי מעצר בית מוחלט, וזאת ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה שם ישהה באבטחה צמודה שתציב עבורו חברת צוות 5, הכל על חשבונו של האסיר. בהחלטה שקיבלו חברי הוועדה בראשותו של השופט בדימוס שלמה איזקסון, נקבע כי על האסיר לקיים את כל התנאים שנקבעו בתוכנית השיקום של "התחלה חדשה" מיום ה - 27 במרץ השנה ככתבם וכלשונם וזאת עד ליום ה - 6 באוקטובר השנה , הוא תום תקופת התנאי שהושת על האסיר.
 
"הואיל ובתכנית אין מתווה טיפולי מתוארך למועדים ספציפיים בהם האסיר ישולב בקבוצות, יועבר עד לא יאוחר מתאריך 20.4.17 לוח מפגשים שיכלול מקום ושעה וזאת עד לתום מועד הרישיון. עד לקבלת לוח המפגשים לא יהיה האסיר רשאי לצאת את המלונית לצורך השתתפות בתהליך הטיפול", נכתב בנימוקי הוועדה, שאף קבעה קבעה דיון נוסף לצרכי מעקב שתואם ליום ה - 20 באפריל בכלא מעשיהו. 

ישהה במלונית . ברלנד. צילום: פלאש 90
ישהה במלונית . ברלנד. צילום: פלאש 90

 
"לקראת התייצבותו של האסיר למעקב בתאריך הנ"ל, יציג האסיר לוח מפגשים טיפוליים מטעם "התחלה חדשה" .לאחר קבלת לוח המפגשים הנ"ל יקבעו ע"י הוועדה הסדרי היציאה של האסיר מהמלונית ל"התחלה חדשה". המזכירות תעביר העתק מהחלטה זו ל"התחלה חדשה" שיהיו מחויבים בדיווח הליכי הטיפול של האסיר בהתאם למועדי דיוני המעקב שיקבעו בהמשך", נכתב בנוסף. 
 
עד לאותו דיון יצטרך הרב ברלנד להוכיח לוועדה כי נקט בכל האמצעים הדרושים עליהם סוכם עימו וכי שלומם של המתלוננים נגדו מובטח ולא יאונה להם כל רע מעתה ואילך. הוועדה קבעה כי "האסיר מוזהר שאם יפר תנאי מתנאי השחרור, הוא עלול למצוא עצמו בפני בקשה להפקעת שחרורו המוקדם. מובהר לאסיר כי אין לשנות תנאי מתנאי השחרור ללא אישור וועדת השחרורים. כל בקשה לשינוי תוגש באמצעות "התחלה חדשה". 
 
לנוכח חג הפסח הקרב ובא הובהר לאסיר ששהותו בחג תהיה אך ורק במלונית כאמור לעיל ולא בכל מקום אחר.

הרב אליעזר ברלנד נחשב לאחד מהבולטים בין רבני חסידות ברסלב, ועמד בראש קהילה "שובו בנים" שמנתה למעלה מ - 1,000 משפחות.
נגד הרב ברלנד התנהלה חקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגדו בגין עבירות מין שביצע לכאורה במספר נשים ועם פרסום הדברים נגדו נמלט מהארץ עד שנעצר והוסגר לישראל.
 
עם סיום החקירה הוגש נגדו ביולי 2016 כתב אישום חמור אולם בסופו של דבר החליט להסכים לעסקת טיעון בעטיה הודה בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה בנשים ובעבירת תקיפה ובנובמבר 2016, גזר עליו בית משפט השלום בירושלים עונש של שנה וחצי מאסר לריצוי בפועל.
 
לפני כחודש נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם על ידי וועדת השחרורים וזאת מסיבות רפואיות אולם היום כאמור, לאחר שבינתיים עבר ניתוח לכריתת כלייה וחצי המעי הגס בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל מה שגרם לשינוי עמדתה של וועדת השחרורים.