"לפני שנתיים וחצי החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, לאחר 20 שנה של שירות ציבורי. רציתי להיות עם המשפחה שלי, ורציתי להתמודד עם אתגרים אחרים, והיתה לי באמת תקופה הכי טובה, הכי נעימה, הכי שקטה. אמרתי שאני רוצה ללכת עם דוד יד ביד, היום הוא כבר רץ ואני לא מדביק אותו. תם פסק הזמן, אני חוזר לפוליטיקה בתנועתנו, תנועת הליכוד". כך הכריז היום (שני) שר הפנים לשעבר, גדעון סער, בהרמת כוסית לכבוד חג הפסח בסניף הליכוד בעכו.

במהלך נאומו פירט השר את משנתו, ואת הסיבות לחזרתו: "המטרה שלי לחזק את הליכוד לקראת אתגרי העתיד. המטרה שלי להבטיח שתנועת הליכוד, שהיא התנועה המובילה בישראל, תוביל את המדינה גם בעתיד. אני מתכוון לצאת במסע חוצה ישראל מהצפון ועד הדרום, יישוב אחר יישוב, להיפגש עם אזרחי ישראל, להציג שורה של רעיונות לפתור בתחום המדיני, הכלכלי, האסטרטגי, שחשבתי עליהם והיתה לי אפשרות לעשות את זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות, כדי באמת לדאוג למדינה שלנו".
 
עוד קודם לכן אמר: "אני חוזר על מנת לחזק את הליכוד ואת העם. צריך לעמוד איתן בשמירה על האינטרסים שלנו. דורשים מאיתנו לחזור בחזרה לקווי 67. צריך לחזק את העם והליכוד. ואנחנו כולנו ניתן גיבוי לממשלה ולעומד בראשה, בעמידה מול לחצים, שמדובר על לחצים שמופעלים עלינו. הקו השני שצריך לשים לב אליהם הוא הדגל החברתי, אנחנו רואים עכשיו עודף בהכנסות המדינה, ולא רק בעסקת מובילאיי. הליכוד צריך להיות התנועה הפוליטית, שתובעת ברגע הזה להקציב לנושאים הכלכליים ולמצוקות של אזרחי ישראל, למשפחות צעירות שמאוד קשה להם עם יוקר המחיה ויוקר הדיור. צריך לתת פתרונות לקשישים, ולצעירים. 

"אנחנו ערב חג הפסח. חג החירות. והחירות האמיתית היא להיות אנחנו עצמנו. בערב חג הפסח אנחנו צריכים לשאול עצמנו האם שמרנו על זהותנו כעם? כתנועת הליכוד? עברנו שנים לא פשוטות של ממשל לא אוהד בארה"ב. ואני רוצה לשבח את רה"מ על שעמד מול כל הלחצים של ממשל אובמה. אבל הסכנה לא חלפה. ומול הסכנה הזאת צריך לחזק את העם ואת הליכוד ולתת גיבוי לממשלה ולראש הממשלה, מול כל הלחצים".
 
"הקו השני הוא הקו החברתי. הליכוד צריך להיות התנועה הפוליטית העומדת בראש הנושא החברתי. יש סל שלם של סוגיות חברתיות - הזוגות הצעירים, משבר הדיור, הנכים, ניצולי השואה ועוד. נעשו דברים חיוביים ואני מברך על כך את הממשלה וראש הממשלה. אולם יש עוד סכנות וצריך לתת פתרונות כפי שאני יזמתי כשר החינוך כגון חינוך חינם מגילאי 3. עדיין יש את הקושי החברתי כלכלי. ויש עוד מה לעשות במישור החברתי ומיד".
 
"יש הרבה ציניות בעולם שלנו, אני רוצה להוריד אותה. יש לנו מדינה אחת, בשביל הילדים של כולנו, כל מי שיכול לתרום, צריך להתייצב ולתרום, וזה מה שאני עושה היום, מתוך תחושה שאני יכול לתרום למדינה ולתרום לתנועה. ביחד נעשה את הדברים ביחד, אם יש דברים שצריך לתקן, נתקן אותם ביחד, ברוח טובה, מתוך גישה שרואה את טובת המדינה במרכז. נלך ביחד לחזק את המדינה שלנו, גם להרחיב את שורות התנועה, לגייס אנשים בכלל, ואנשים צעירים בפרט, שיבטיחו את עתיד הליכוד, לבחון דרכים בשנת 2017, עם פעילות אמיתית".