"לכל היהודים בארצות הברית אני רוצה למסור מסר חד משמעי שאנחנו מאוד מאוד מתנצלים, מעומק ליבנו", כך אמר היום (שני) אלי (שם בדוי), אביו של הנער ההאקר בן ה-19 מאשקלון, שחשוד כי ביצע איומים בשיחות טלפון למוסדות יהודיים בארצות הברית ובמדינות נוספות, בפרשה 8001. האב, שנעצר גם הוא בפרשה, טען כי לא ידע על מעשי בנו. "גם כשהוא רצה את האנטנה "לא חשדתי, ממש לא", אמר האב לחדשות ערוץ 2. 

האב קורא ליהודים ברחבי העולם,  שמעשיו לכאורה של בנו מעוררים אצלם סערה גדולה, להבין את מצב בנו, והביע צער על המקרים: "לכל היהודים בארה"ב אני רוצה למסור מסר חד משמעי: אנחנו מאוד מתנצלים מעומק ליבנו. אנחנו יהודים טובים, אנחנו לא שונאים אתכם. לא היתה פה שנאה. המניע שלו הוא אך ורק המחלה"
 
 אחרי ששהה במעצר, האב טוען כי בנו סובל מאוטיזם קשה. "העולם חייב להבין - הילד הזה הוא שונה, הוא ייחודי", הסביר. "הוא ייחודי בכל הממדים שאנשים ראו". האב ציין כי הוא עצמו סבל בעברו מבעיות רפואיות, וכי גם בנו מתמודד עם בעיה רפואית. "הייתי חשוף לאלפי כימיקלים הרסניים מאוד", אמר. "עברתי שלושה ניתוחים להסרת גידולים. גם לבן שלי יש גידול".
 

"המניע שלו הוא לא שנאה, אלא מחלה", חזר והדגיש האב. "ראינו את האירועים האלה בחדשות. אמרתי לבני 'תראה, אתה יודע מה יכול לקרות', והוא לא ענה לי. אני אוהב אותו, הלב שלו ושלי זה אותו לב". 

ביום חמישי האחרון בית המשפט השלום בראשון לציון האריך בשמונה ימים נוספים את מעצרו של הצעיר החשוד, שאף חשוד כי ניסה לחטוף נשק משוטרת. אביו של הצעיר, שנעצר אף הוא, שוחרר בתנאים מגבילים ובהתאם עמדת המשטרה. 

במהלך הדיון שאלה עורכת דינו של החשוד, שירה ניר, את נציג המשטרה כיצד הם מתמודדים עם חשוד שהוא אוטיסט ויש לו גידול בראש. תשובתו היתה שמכל המסמכים הרפואיים שבידיהם "אין לנו שום אינדיקציה שהוא אמנם אוטיסט, חוץ מגוש לא סרטני שיש לו". לדבריו, מדובר באופן כללי בילד עם רמה קוגניטיבית גבוהה מאוד ולאורך כל החקירה אין שום אינדיקציה שהוא אוטיסט.

לאחר מכן האשימה הסנגורית כי נגד החשוד נעשה שימוש באלימות, וטענה כי הוא נרדם על ספסל בחצר והדרך להעיר אותו היתה לשבת עליו. לאחר נכן הוא נגרר עם הידיים ונפל על הרצפה ונפצע בפנים בעקבות זאת. עוד טענה עו"ד ניר כי "השקו אותו כמו כלב והוא היה רטוב  עד עצמותיו".
 
על כך אמר נציג החברה: "חברתי יכולה להמשיך לעשות הצגות באוחם בית המשפט. אני לא יודע מאיפה היא מביאה את הדברים האלה. לא היה שום שימוש בכוח. החשוד פשוט עשה הצגות כמו שהוא עושה לאורך כל מעצרו, הפיל את ראשו, עד שנפל למטה ונחבל. 





 
פרקליטתו של האב, ורכת הדין מעיין חיימוביץ', הגיבה לשחרור ואמרה כי "צר לי שמרשי נאלץ לבלות ימים רבים כל כך כשהוא בבית מעצר. אני מברכת על ההסכמה לשחררו בשלב זה, שלא בתנאי מעצר בית, מה שמראה כבר כעת לאן עתיד לצעוד התיק הזה. המשפחה ואני כולנו תפילה כי כבוד בית המשפט ייעתר לבקשה וישחרר גם את בנו".

אמצעים טכנולוגיים מתוחכמים

הפרשה החלה בעקבות התראות שווא בניו זילנד על הטמנת פצצות. הדבר גרם לפינוי של בתי ספר במדינה השלווה. לאחר מכן התפשטו ההודעות למקומות שונים בעולם לרבות אוסטרליה ומקומות רבים באירופה, כשלאחרונה גם התראות רבות שנתקבלו גם בארצות הברית. 

לאחר שברוב המקרים הובילו העקבות מהעולם בסופו של דבר לישראל, יחידת הסייבר נכנסה לחקירה מאומצת במטרה לאתר את החשוד ולאסוף נגדו ראיות. החשוד השתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים כדי להסוות את הפעילות שלו, כשיחידת הסייבר ניסתה להתחקות והשתמשה באמצעים מתוחכמים כדי לאתר את מיקומו. היום בוצע חיפוש בביתו במהלכו איתרו החוקרים מעבר לחלון ביתו אנטנת WI-FI. 

על פי החשד, הצעיר ביצע את השיחות בעצמו, ואמר שהוטמנו פצצות במרכזים יהודיים ובמקומות נוספים בעולם לרבות ב -JCC וכל האירועים שהציפו את העולם בגל האחרון. ההודעות הגיעו לטלפונים המרכזיים באותם מקומות וזאת כשהבחור משגר את ההודעות באמצעות מחשב שהחזיק בביתו ובסיוע אנטנת ה-WI-FI רבת עוצמה המשדרת לטווחים רווחים עם כיסוי גדול שנתלתה בחלון ביתו.