חג הפסח מסמן עבור ישראלים את השחרור מעבדות לחרות, וזה בעיקר בגלל חופשת החג הארוכה. בעוד הרבה ישראלים בחרו את יעדי החופשה שלהם כבר בראש השנה, השוו, בדקו וסגרו מחיר, לא מעט חיכו לרגע האחרון כדי לסגור דיל ספונטני. בדרך כלל ככל שמחכים לרגע האחרון, המחירים עולים אך הצניחה האחרונה בשער האירו והדולר, הובילו לכך שגם המאחרים להתעורר יזכו לחופשות במחירים הגיוניים. "מחיר של חופשת חול המועד הפסח בחו"ל כמעט זהה למחיר של ליל הסדר בישראל (לילה אחד ושני ימים), ועכשיו כאשר שערי הדולר והיורו בשפל שלא היה מזה שנים, הישראלים מרוויחים מכך ובגדול", אומר יאיר אשר, סמנכ"ל שיווק ומכירות ב"שטיח המעופף".



כמו כן, למרות שפסח יצא השנה באפריל שנחשב בעיננו לחמים, יעדי חופשה רבים של "בטן גב" באגן הים התיכון הפכו לפחות רלוונטיים כי מדובר בתקופת ה"אוף סיזן" שלהם. וכשחופשות הבטן גב ירדו מהפרק, החלטנו להתחבר לגן היהודי הנודד שקיים בכולנו, כדי לבדוק אילו חופשות מוצעות לנו ברגע האחרון.



מדוושים לאורך הדנובה

בפסח אנחנו רגילים לתפוח מאכילת מצות ופחמימות, אך מסתבר שיש גם דרך אחרת. חברת "איסתא ספורט" מציעה להעביר את החג בטיול אופניים לאורך הדנובה מפסאו לווינה. הטיולים מתאימים גם כטיול משפחות, גם לקבוצות רוכבים מנוסים, וכמובן כטיול רומנטי לזוגות. בשנים האחרונות אנחנו ערים לעלייה של עשרות אחוזים ברוכבי האופניים בארץ, כך שטיולי אופניים בחו"ל הם גלגול הכרחי של הטרנד. המסלול שמציעה איסתא יתגלגל בין נופי אירופה הקלאסיים, בין עיירות קטנות ומרחבים פתוחים.



איסתא מציעה חבילה שבועית הכוללת שישה ימי רכיבה. החבילה, שתהיה בין התאריכים 11-18.4, כוללת טיסה, אופניים ובית מלון. מחיר: 999 אירו לאדם. חבילה של סוף שבוע בלבד, תוצע בין התאריכים 13-17.4, במחיר של: 929 אירו לאדם.


חוזרים למצרים



חברת "איילה גיאוגרפית", מציעה זוהי השנה השלישית, טיול מאורגן למצרים. הטיול למדינה השכנה זוכה לפופולריות והוא מתחיל בעיר העתיקה של קהיר, ממשיך לממפיס שהייתה עיר הבירה במצרים הקדומה, פירמידת המדרגות, בית הקברות התת קרקעי סרפאום, פירמידות גיזה והספינקס. משם, הטיול עובר אל עבר הגדה המערבית של הנילוס, בעמק המלכים ובקברו של תות אנך אמון ובמקדש לוקסור. בחלק האחרון של הטיול המשתתפים יצאו לשיט על הנילוס שיעבור בין המקדשים המצרים החשובים ויסתיים במוזיאון הארכיאולוגי בקהיר.



מקדשי אבו סימבל במצרים, צילום: יח"צ


תאריכים: 11-20.4 מחיר: 1,970$ לאדם בחדר זוגי, כולל 4 לילות בספינת נהר ברמה של 5*, 4 לילות במלונות 5* בקהיר, טיסות ישירות, טיסות פנים, כניסה לאתרים במסלול, מדריך ישראלי ומקומי, מיסי נמל והיטלים.


חופשת דיג בסלובקיה


אם אתם מאלה שחולמים על חופשת דיג, כמו שראיתם תמיד בסרטים, אז תשמחו לשמוע שחברת התיירות "אופיר טורס" מציעה חופשת דיג של שבעיים ימים על נהר ואה, שנמצא באזור ליפטוב שבצפון סלובקיה. האזור התיירותי ליפטוב שופע במקורות מים ושמורות טבע האידיאליות לדיג. למעשה יש שם כ-900 אתרי דיג, מרביתם בנחלים ובנהרות.



מחיר: החל מ-899 אירו לאדם. כוללת: טיסה לברטיסלבה, 6 לילות במלון ברמת 4 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, 7 ימי השכרת רכב ורישיון דיג.



פונדו, רכבל ואגמים


שוויץ והיער השחור כבר מזמן הפכו ליעד הפופולרי למשפחות, ובצדק. הנופים הפתוחים, האיזורים הירוקים ושפע המים, פשוט פותחים את הלב. משפחות שירצו לטייל במהלך החג, יזכו לראות נופים אלפינים והרים מושלגים, אטרקציות שכוללות פארקי חבלים, רכבות, וטרקטרונים. חברת Swiss1 מציעה למטייל הישראלי לטיול של כשבוע במהלכו הוא יוכל ללון במתחם הנופש "דורינט" בעיירה ביטנברג. העיירה סמוכה לאגמים ברינץ ותון, וממוקמת כ-30 דקות נסיעה מאינטרלקן, כך שזאת נקודת פתיחה מצוינת לטיולי כוכב, כמו: טיפוס ברכבל אל פסגת הר הנידהורן הסמוך.



תאריכים: מועדי יציאה שונים בכל חודש אפריל
מחיר: החל מ-620$ לאדם, כולל 7 לילות בדירת נופש משפחתית על בסיס ארוחת בוקר, 7 ימי השכרת רכב משפחתי, ארוחת פונדו, כרטיס Junior Card המקנה שימוש חופשי בכל אמצעי התחבורה בשווייץ לילדים ובניית תכנית טיולים מלאה ומפורטת.



שייט בנהר הדורו


חברת "קרוז תור" המציעה חופשות שייט, מציעה שייט לאורך נהר הדורו בפורטוגל. השייט יוצא מהעיר פורטו, בה זורם נהר הדורו שנשפך לאוקיינוס האטלנטי. לאורך השייט אפשר ליהנות מהנוף הפורטוגלי, שכולל באופן לא מפתיע מאות דונמים של כרמים. לאורך השייט יוצאו טיולים בכפרים ויקבים מקומיים.


מתי: 6-13 באפריל.מה בדיל: שייט בינלאומי מאורגן, הכל כלול 8 ימים על בסיס פנסיון מלא. מחיר: 2,597


בטומי גאורגיה- מלון euphoria חמישה כוכבים



למרות שמדובר באוף סיזן, ישראלים רבים רוצים לבלות את החופשה שלהם באווירה הפסטורלית של עיירות חוף. "השטיח המעופף" למשל, מציעים דיל לבטומי, עיר הקיט הגיאורגית. העיר מציעה מלבד חוף מקסים גם טיילת עשירה במסעדות ובתי קפה. כמו כן, מהעיר ניתן לצאת למגוון טיולי יום באתרים ארכיאולוגים וגנים.



מתי: 13.4 לשלושה לילות בחול המועד. מחיר: 569 דולר לאדם בחדר זוגי, על בסיס חצי פנסיון. כולל: טיסה, מלון והעברות.