כשברקע החקירה בנושא רכישת הצוללות הגרמניות נמשכת, מתברר כי לפני מספר שנים אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו לגרמניה למכור צוללות למצרים, זאת לאחר שממשלתה של אנגלה מרקל ביקשה את אישורה של ישראל למהלך, כך דווח הערב (שלישי) על ידי רביב דרוקר בחדשות 10. מהדיווח עולה כי בסך הכל נעשו שתי פניות מצד הממשלה הגרמנית, בשנים 2011 ו-2014, שזכו להתנגדות בכירים במשרד הביטחון, בהם שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון. על רקע זה הנושא נחקר במשטרה ונגבו מספר עדויות.



כזכור, עד 2013 נשלטה מצרים על ידי מוחמד מורסי ומפלגת "האחים המוסלמים", זאת לאחר שהאחרון נבחר לנשיא המדינה בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בהיסטוריה שלה, שהתקיימו בעקבות ההפיכה שהביאה לסיום שלטונו של הנשיא הקודם, חוסני מובארכ. 



בוגי יעלון. לפי הדיווחים הוא התנגד למהלך. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בוגי יעלון. לפי הדיווחים הוא התנגד למהלך. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



גורם בכיר אמר שההחלטה להיענות לבקשה הגרמנית היא שינוי משמעותי בעמדת ישראל בנוגע לכוח הצבאי המצרי. מלשכת רה"מ נמסר כי "הפרטים המתוארים בכתבה אינם נכונים".



כזכור, פרשת הצוללות הפכה לחקירה משטרתית, לאחר שנודע כי עו"ד דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מייצג גם את מיקי גנור, נציג המספנה הגרמנית בישראל, ועלה חשד כי נתניהו, שדחף לביצוע העסקה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים, ידע על הקשר של פרקליטו ובחר במספנה הגרמנית בגלל זה. ראש הממשלה הכחיש את הדבר ואמר כי לא ידע כי שמרון קשור למספנה.