שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, צייצה הלילה (חמישי) בחשבון הטוויטר שלה כי "מועצת הביטחון של האו"ם תכנס דיון חירום בנושא המתקפה הכימית בסוריה. למעלה משישים אנשים, בהם ילדים קטנים - הקיאו ולקחו נשימות אחרונות של אוויר לפני שנחנקו למוות, ככל הנראה בעזרת אמצעים של המשטר הסורי. מאות נוספים נפצעו. אסד חייב לקחת אחריות על המתקפות הברבריות אשר מתבצעות כנגד אזרחי המדינה שלו".





בתוך כך, שלוש מחברות המועצה - ארצות הברית, בריטניה וצרפת - גיבשו הצעת גינוי נגד ממשל אסד. מוקדם יותר אתמול,  גורם אמריקאי ממשלתי בכיר אמר כי "ממשלת ארה"ב מאמינה שבמתקפה הכימית שאירעה היום בסוריה, והביאה למותם של כמאה אנשים, נעשה שימוש בגז מסוג סארין". הגורם מסר גם כי המתקפה בוצעה "כמעט בוודאות" על ידי כוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אל אסד. 

בנוסף לכך, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אמר אמש כי התקיפה הכימית מראה כיצד פועל אסד בסוריה והפנה אצבע מאשימה גם לרוסיה ואיראן. "אסד פועל בברבריות אכזרית ללא בושה", אמר וקרא לרוסיה ולאיראן לוודא שתקיפה מסוג זה לא תקרה שוב. "מי שמגן עליו ותומך בו, כולל רוסיה ואיראן, לא צריך לחיות באשליה לגבי כוונות אסד", אמר טילרסון בהצהרה, "מי שמשתמש בנשק כימי כדי לתקוף את בני עמו מתעלם מההגינות האנושית וחייב לתת דין וחשבון".
גורם אמריקאי בכיר בקהיליית המודיעין של ארה"ב הגיב גם הוא לתקיפה הסורית ואמר: "ישנן 'טביעות אצבעות' של משטר אסד במתקפה הכימית שאירעה באידליב שבסוריה". במקביל, לפי דיווחים שונים, תתכנס היום מועצת הביטחון של האו"ם לדון בעקבות התקיפה הכימית, זאת לבקשת בריטניה וצרפת.