יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה השווה היום (רביעי) מעל בימת הכנסת בין הילדים שנרצחו במתקפת הגז בסוריה לבין ילדים שנרצחו לדבריו ברצועת עזה - ועורר סערה בכנסת.
במהלך דיון במליאה, שעסק בהצעת חוק להחמרת האכיפה בתחום התכנון והנייה, אמר ח"כ עודה: "לבי דואב על הילדים הנרצחים בסוריה כמו שהוא נכלם לראות את הילדים הנרצחים גם בתימן גם בעזה. צריכה להיות עמדה ערכית נגד פגיעה באזרחים. כל האזרחים ובעיקר ילדים, לא חשוב מה הצבע, מה הדת ומה הלאום, ילד זה ילד בכל מקום". 
בתגובה לדבריו אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי): "אין גבול לשפל אליו יכולים לרדת הח"כים מהרשימה המשותפת. במקום לגנות בכל פה רצח ילדים חסר אבחנה ואכזרי בסוריה הם מתפתלים".

לדברי סגן שר הביטחון "מי שמשווה בין רצח ילדים מכוון על ידי ממשלת סוריה לבין ילדים שנהרגו בגלל שמחבלים חסרי לב התחבאו מאחוריהם אין לו מקום בכנסת ישראל".

ח"כ אורן חזן. "המצב בעזה הוא חנות ממתקים". צילום: מרק ישראל סלם
גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב הגיב בחריפות ואמר: "איימן עודה חצה היום את כל הקווים האדומים והוכיח פעם נוספת שהוא אויבה של מדינת ישראל והעם היהודי. מתוך מושבו הנוח בכנסת ישראל הוא מכפיש את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואת צה"ל, הצבא המוסרי בעולם אשר מגן עליו מפני האיסלמיסטים הקיצוניים בני עמו".
לדברי ח"כ אילטוב "ההשוואה האנטישמית והמקוממת הזו בין המראות המזעזעים בסוריה לבין עזה מחזיר אותנו לתקופות אפלות של גרמניה הנאצית של שנות ה-30 עם שיטות התעמולה של 'השקר הגדול'".
לביקורת על ח"כ עודה הצטרף גם סגן יו"ר הקואליציה ח"כ אורן חזן (ליכוד) שאמר: "החיים בעזה הם כמו חנות ממתקים לעומת מלחמת האזרחים בסוריה. הייתי עוטף את עודה בעטיפה של ממתק ושולח אותו לחזית הסורית כשי לבשאר אל אסאד. הגיע הזמן שאויבינו מבית הנמנים על הרשימה הפלסטינית המשותפת יכירו בעובדה שלולא מדינת היהודים שבה הם חיים וממנה נהנים כנראה שגם הם היו מוצאים את סופם בהתמודדות מול גז עצבים או כל מיני מיתות משונות".
קודם לכן התייחס גם ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) לטבח בסוריה ואמר: "ביום הזה, אני פותח בתמונות האיומות מסוריה. אני רוצה להביע את הזעזוע הקשה שלי מהתמונות הנוראות האלה, את הכאב ואת הצער. העמדה שלנו ברורה: כל פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע, בכל מקום שבו היא נעשית. ובוודאי ששימוש בנשק כימי הוא פשע מלחמה, ולכן - נדרשת חקירה אמתית של האירוע והבאת האחראים לדין".