טפרברג



לכבוד החג יוצא יקב טפרברג יוצא עם שני מארזי יינות מיוחדים:



1.מארז יינות סדרת INSPIRE, ובו בקבוק קברנה סוביניון – מרלו ובקבוק שנין בלאן – אמרלד ריזלינג. במארז פותחן לחץ מהודר במחיר של 150 שקלים.



2. מארז יינות סדרת IMPRESSION, ובו בקבוק קברנה סוביניון – מרלו, בקבוק גוורצטרמינר ושלוש יחידות מד חום לבשר ב־110 שקלים.



נוסף למארזים משיק היקב גם יינות בלנד בסדרת INSPIRE. גולת הכותרת הוא יין ה־FAMITAGE 2016 החדש, המורכב מחציתו מזן הדבוקי – זן ותיק מאוד בישראל. יש אינדיקציות ארכיאולוגיות ראשוניות לשימוש בו בתקופות עתיקות בארץ ישראל - 25% ענבי סוביניון בלאן, 25% ענבי גוורצטרמינר. 70 שקלים. DESTITAGE 2016 עשוי מ־60% ענבי ויוניה (מבוא חורון), 30% ענבי סוביניון בלאן (שומרון), ו־10% ענבי שנין בלאן (נוחם). יין יבש זה הוא פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה, חמיצות שובה וסיומת עדינה. גוף היין בעל נוכחות מלאה תרומת חלקו אשר התבגר בחביות עץ. 70 שקלים.



בן חיים



יקב בן חיים ממליץ על יין חגיגי, שיתאים באופן מושלם לארוחת ליל הסדר: קברנה פרנק 2012. זהו יין אדום יבש מבלנד של 85% קברנה פרנק, והיתר מרלו, קברנה סוביניון ופטיט סירה, שמכיל 13.8% אלכוהול. היין של בן חיים מפגין עוצמות של טעם וריח מעודנים, מתובלים בטאנינים רכים וסיומת ארוכה, וזאת לאחר שהייה של 20 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. מחיר: 145 שקלים.



אבידן



יקב אבידן מציע למזוג לכוסות ארוחת החג את היין החדש אבידן רזרב 2014. היין עשוי מבלנד של ענבים ממיטב כרמי היקב: 65% קברנה סוביניון מכרם בגליל העליון, 13% ברברה מכרם קטן למרגלות הר מירון ו־12% מרלו מכרם דישון. זהו יין עשיר בעל גוף מלא עם ארומות פרי בשל ותבלינים, והוא התיישן בחביות צרפתיות למשך 18 חודשים ומכיל 15.5%אלכוהול. מחיר: 120 שקלים.



קסטל



יקב קסטל השיק לכבוד פסח את היין Petit Castel מבציר 2015. היין הוא בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק, והוא גדל במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד כארבעה חודשים במיכלי בטון כבלנד סופי. ליין צבע הנוטה לסגול מלכותי והוא בעל גוף מלא, טאנינים מעודנים ואיזון הרמוני בין טעמי העץ והפירות. היין מגיע לשיאו בין שלוש לחמש שנים משנת הבציר. מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה ולהגישו בטמפרטורה של 18־20 מעלות. מחיר: 123 שקלים.





1848



יקב 1848 משיק שני יינות חדשים לפסח. רזרב מרלו 2012 ודור 7 מרלו 2012. הרזרב מרלו 2012 הוא יין בורדו כהה בעל אף רב־עוצמה עם ארומות של דובדבנים כהים וליקריץ. בפה הוא מפגין טעמי פירות בשלים ואגוז קלוי. גוף היין מרוכז ומלטף, יש לו סיומת פירותית ארוכה והוא משווק במארז קטיפה מהודר. 179 שקלים. דור 7 מרלו 2012 הוא יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום מצומק, דובדבנים, גרגירי פטל שחורים ושושנים אדומות מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף עגול ומרוכז עם סיומת מתמשכת. 120 שקלים.



סגל


סדרת היינות "של סגל" השייכת ליקב סגל מתרחבת לקטגוריית יינות הקידוש ומשיקה יין אדום מתוק העשוי מענבים שנבחרו בקפידה ממיטב כרמי היקב הפזורים ברחבי הארץ. היין נועד לקידוש והבדלה. אפשר להשיג בגודל 750 מ"ל בעלות של 15 שקלים, ובגודל 187 מ"ל (בקבוק אישי) בעלות של 8 שקלים.



היוצר



סנונית אביבית מיקב היוצר: Special Edition Virtuoso שיראז 2013. זהו בלנד המשלב בין שיראז רב־עוצמה מבציר 2013 מכרמי כפר תבור שהתיישן בחביות, לבין 11% של שיראז רענן מכרמי כפר קיש מבציר 2015. 79.90 שקלים.



תשבי



יקב תשבי מציע לחג מוסקט 2016 - יין לבן יבש. זהו יין אקזוטי בעל ארומטיות טרופית האופיינית לזן זה. מתאים למאכלים מהמזרח הרחוק ולמאכלים מתובלים. 42 שקלים. אסטייט מרלו 2010 - יין אדום יבש. יין פירותי וארומטי ניחן בטעמי פירות אדומים, אשכולית אדומה, פטל ודובדבנים. בעל ארומה של פרחים קיציים וורדים אדומים. 85 שקלים.




גי סאג'ה


היבואנית "הסקוטית" מציעה לכבוד בוא האביב וחג הפסח יינות יקב גי סאג'ה - לה פטיט פרייר פינו נואר ולה פטיט פרייר רוזה המתאפיינים בקיציות ורעננות לימי האביב החמים.לה פטיט פרייר פינו נואר רוז מתאפיין בקלילות מרעננת ופירותית, צבעו ורוד והוא בעל ארומות קלות של פטל ודובדבני מורלו בטעמי פירות פרחוניים ומעט מינרליות. המלצת הגשה: 9 מעלות. לה פטיט פרייר פינו נואר הוא יין קיצי ונגיש, צבעו סגלגל עם נימות כתומות והוא בעל ארומות האופייניות לפינו נואר. המלצת הגשה: 13 מעלות. מחיר ליינות – 49 שקלים.



ויתקין



מסע ישראלי אדום 2015 של יקב ויתקין הוא בלנד של יינות סירא, קריניאן וקברנה פרנק, אשר תססו והשביחו בנפרד בטרם בוצע התמהיל. משך ההשבחה הכולל - כשנה בחביות. כל זן בבלנד זה תורם לאופיו המורכב, היין עתיר טעמים וניחוחות של פירות, פרחים, עשבים ותבלינים. יש לו מבנה טוב ועוצמה. מחיר: 81 שקלים.



בנימינה



לרגל חגיגות העשור לסדרת אבני החושן, הוציא יקב בנימינה מהדורה מיוחדת של אבני החושן - כרם מירב 2014, שמורכב מ־40% פטיט סירה, 40% מרסלן ו־20% שיראז. שלושת הזנים נטועים בכרם מירב שברכס הרי גלבוע, איזור שבו התגלו גתות עתיקות, המעידות על הכנת יין בתקופות קדומות.


זהו יין קטיפתי בעל גוף בינוני־מלא ואופי ים־תיכוני מתובל ומעניין, שמלווה בארומות עשבוניות של זעתר, אורגנו ולבנדר, לצד פירות יבשים בשלים כגון שזיפים, דומדמניות ותאנים. מיין זה יוצרה כמות מוגבלת של כ־4,000 בקבוקים בלבד והוא מכיל 14% אלכוהול. מחיר: 120 שקלים.



בזלת



יקב בזלת הגולן מציג את קברנה סובניון רזרב 2011. מדובר ביין שעבר בציר ומיון ידני, מעיכה והפרדת שזירות, תסיסה במיכלי נירוסטה ויישון של 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. היין בעל צבע אדום עמוק, עשיר ומתובל עם נגיעות של שוקולד ופטל שחור. מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה עם נוכחות מרשימה. מצוין להתיישנות. טמפרטורת הגשה: 18־22 מעלות. אלכוהול: 15%. 170 שקלים.



צובה



הכרם ממוקם בהרי יהודה בגובה של 700 מטרים מעל פני הים, בקרבת היקב. יין מצודה 2014 הוא בלנד מ־60% קברנה, 30% מרלו ו־10% קברנה פרנק מכרמי צובה. ההתיישנות נעשתה בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים. אלכוהול: 14.8%. היין כהה, רב־עוצמה, בעל גוף מלא וטאנינים דומיננטים. היין בעל ניחוחות של תבלינים, עלי טבק ופולי קפה, עם רמזים של פירות אדומים בשלים, שוקולד ועץ אלון קלוי, ויש לו סיומת ממושכת. היין מתאים להתיישנות. 120 שקלים.



כרמל



יינות סדרת Carmel Single Vineyard, הסדרה הגבוהה של יקבי כרמל, מופקים מכרמים המניבים באופן עקבי ענבים באיכות גבוהה.


כרם אדמון 2013 הוא יין אדום יבש המורכב מ־100% קברנה סוביניון. אזור הגידול: הגליל העליון, נטוע על מדרון דרום מזרחי בגובה של כ־770 מטרים מעל פני הים, כקילומטר מזרחה למושב דלתון ומשקיף על אפיק נחל דלתון. היין בעל גוון ארגמני עמוק ובשומת מורכבת של פירות אדומים, טבק ומנטה, והוא בעל גוף מלא, טעמו פירותי עשיר והסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול: 14.5%. 139 שקלים.



נטופה



לאטור נטופה אדום 2014 הוא יין בעל גוף מלא, פירותי וטאנינים נעימים. הוא עשוי מבלנד של 70% סירה ו־30% מורווד. הוא בעל גוף מלא, עשיר ופירותי שעבר 13 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי. טעמו וצבעו האדום של היין הזה משתלבים עם מנות בשריות ומאכלים עשירים. 13.6% אלכוהול, 100 שקלים.




ביקור יקב



לכבוד האביב פותחים יקבים רבים את שעריהם לקהל הרחב ומציעים סיורים וטעימות יין. 



יקב דלתון



בחול המועד פסח יתקיימו במרכז המבקרים של יקב דלתון טעימות וסיורים, כשבמהלך ימים אלו יהיה אפשר להתרשם מיינות היקב החדשים, שיהיה אפשר לרכוש במחירים נוחים. נוסף על כך, יתקיימו סיורים ביקב, במסגרתם יתרשמו המבקרים מאולם החביות ואולם הבקבוק, וכן ממכלי התסיסה. משך הסיור והטעימות הוא כשעה ועלותו 20 שקלים לאדם.



יקב רמת הגולן



בשבוע שלפני ליל הסדר מציע היקב פעילות לכל המשפחה, ובה סיור לימודי מהכרם ועד הבקבוק.


בסיום הסיור יתקיים חידון נושא פרסים משעשע "יין מי יודע", ובו כל משפחה תתבקש להוכיח עד כמה למדה והתנסתה במהלך הסיור כולו ותתמודד על התואר "המשפחה המצטיינת ביין". פעילות "יין מי יודע" תתקיים מה־ 5.4 ועד ה־ 18.4 במחיר 20 שקלים לאדם ו־16 שקלים לילד מגיל 5 עד 18. השתתפות בפעילות ובסיורים בתיאום מראש בלבד בטלפון 04-6968435.




חגיגות אביב ביקב כרמי יוסף BRAVDO



יקב ברבדו פותח את חגיגות פסח עם יומיים מיוחדים במרכז המבקרים של היקב השוכן בלב הכרמים, ומזמין את הקהל ליהנות מהשקת BRAVDO Sauvignon Blanc 2016 ומטעימה של מגוון יינות היקב. חגיגות פסח יתקיימו בשני ימי שישי לפני החג, ולצד טעימת היין יציע השף ירון אורלב מטבח שטח ושלל מנות אשר משתדכות ליינות היקב. כניסה בעלות 50 שקלים, וכל אורח יקבל כוס לטעימה חופשית של היינות. הסכום יתקזז ברכישת יין. יש להזמין מקומות מראש: 050-2207022.