הכנסת התכנסה היום (רביעי) אחר הצהריים לדיון פגרה מיוחד בנושא משבר תאגיד השידור הציבורי. את הדיון בנושא "ניסיונות ההשתלטות של ראש הממשלה על התקשורת בישראל" יזמה סיעת מרצ לאחר שאספה 25 חתימות שאפשרו את הכינוס. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (ליכוד), קרא להחרים את הדיון וחברי הקואליציה, כולל העומד בראשה בנימין נתניהו, עזבו את המליאה.



יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, אמר לפני הדיון כי "ראש הממשלה סימן את החרבתה של התקשורת בישראל כפרויקט אישי ופוליטי. עתה הוא מנסה להשקות את עובדי התאגיד מכוס התרעלה בה השקה בשנתיים האחרונות את עובדי רשות השידור, ששילמו מחיר כבד על הרפתקה הזויה ומופקרת מבית היוצר של נתניהו. אף עובד, הן מהתאגיד והן מהרשות, לא צריך לשלם בפרנסתו על גחמותיו של ראש ממשלה שיכור מכוח ושל שר האוצר המשתפן שתחתיו".



יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר בדיון כי שמע את ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר על זה ש'התקשורת עוסקת בתעשייה של דכדוך'. "באותה הנשימה שמעתי שראש הממשלה לא מצליח לראות דבר מהקשיים, הבעיות, המהמורות והצרכים שאנשים 'רגילים' נדרשים להם בחיי היום יום שלהם כאן", אמר.



"אדוני ראש הממשלה, אני רוצה לספר לך על התלאות שאתה והממשלה שלך גורמים לאזרחים הגונים במדינה הזו. יתכן שחומת ההדחקה מונעת ממך לראות, יתכן שאתה אדיש מלשמוע, אולי אתה פשוט לא מעוניין. אני אשתדל לספר לך: בזמן שאתה מתעלל בחדווה בעובדים מסורים ברשות השידור ואתה עושה זאת כבר שנים, ובעובדים חרוצים שגויסו לתאגיד השידור הציבורי, בזמן שיו"ר הקואליציה שלך מתראיין בכל תוכנית בוקר ומתייחס בזלזול לפרנסתם של מאות אנשים – בזמן הזה שאתה עושה בתקשורת הציבורית כבשלך, מרכיב פרופילים של עיתונאים לפי מידת חיבתך – בזמן הזה: מאות משפחות חיות באי ודאות, מאות אנשים לא יודעים מה יילד יום והיכן יעבדו מחר, מאות רבות של אנשי מקצוע מכאן ומשם הוכפשו ובוזו בידי חבורת מדקלמי דפי המסרים שלך", הוסיף.



יו"ר האופוזיציה הרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר האופוזיציה הרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




"לא פשרה הושגה אלא חרפה. הפשרה לא תיושם. היא בלתי חוקית ובלתי אפשרית. התאגיד קום יקום. כעת מוטלת החובה לדאוג לעובדי רשות השידור. בעודפי הגבייה האדירים ממסים ניתן וחייבים לדאוג לפרנסתם העתידית של מאות עובדי רשות השידור שטרם נקלטו בתאגיד. במשקפיך הוורודים לא רואים את ההסתה, את השנאה שיצרת, את הקיטוב והמחנק שהובלת. במשקפיים שלך יש נתניהו אחד. מדינת ביבי. אחריך המבול", הוסיף.




"תאגיד בלי חטיבת חדשות הוא ברווז צולע"



יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמר בדיון: "דמויות ההתייחסות שלך הן פוטין מצד אחד, ארדואן מהצד השני, ועכשיו אתה לוקח דוגמא גם מטראמפ, לפחות בתסרוקת שלו".



יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה בדיון: "תאגיד בלי חטיבת חדשות הוא ברווז צולע וחטיבת חדשות זמנית היא בלוף. אם מתווה הפשרה ייצא לפועל נתניהו יקבל אחיזה פוליטית מוגברת בשידור הציבורי. ראש הממשלה מנסה להחליט מי יגיש את מהדורת החדשות, מי ישדר ברדיו ומי יעמוד בראש התאגיד, ולאף אחד זה כבר לא נראה מוזר. השותפים הקואליציוניים שותקים. שרי הליכוד נאלמים דום. המרחב של תקשורת חופשית וחופש ביטוי הולך ומצטמצם, וכל מפלגות הקואליציה נותנות לזה יד".



שר התקשורת צחי הנגבי עלה לנאום בשם הממשלה ואמר לנוכח האולם הריק: "האופוזיציה ביקשה לקיים דיון מיוחד בפגרה בנושא שמסעיר את השיח הציבורי אך נראה שזה לא מעניין אותה". הנגבי הוסיף ואמר שהקואליציה החליטה להחרים את הדיון. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) שניהל את הישיבה פנה אליו ושאל: "זה לגיטימי בעיניך?". "זה לגיטימי לחלוטין", אמר הנגבי וכשח"כ חסון התחיל להתווכח איתו עזב הנגבי את האולם ובעקבות כך ננעל הדיון בטונים צורמים. תשעת חברי האופוזיציה שנכחו בדיון החליטו להעביר את נושא משבר התאגיד לדיון נוסף באחת מוועדות הכנסת.