דיווח בחדשות 10 הערב (רביעי) טוען כי בין המפכ"ל רוני אלשיך למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) עלתה מתיחות חסרת תקדים סביב חקירת האירוע באום אל-חיראן. לפי הדיווח שהביא רביב דרוקר, אלשיך זועם על ההדלפות ממח"ש סביב האירוע, בפרט על אילו שסימנו את האירוע ככזה שאינו פיגוע טרור. המתח התפרץ לאחרונה בדיון סוער בהשתתפות מח"ש והמשטרה, בוא נשמעו הערות "חריגות ורמות, כמותן לא נשמעו שנים". 

לפי הדיווח, חלק מאנשי מח"ש שמתכננים לחזור למשטרה, מרגישים כי המפכ"ל יוצר לחץ ומנסה לרמוז להם כי לא יקודמו חזרה בארגון אם לא ישנו את התנהלותם. אלשיך טוען כי הסמכות להחליט האם אירוע הדריסה בפינוי היישוב הבדואי היה אירוע טרור צריכה להיות תחתיו, כסגן ראש שב"כ לשעבר, ותובע מהיועץ המשפטי לממשלה להקים גוף שיבקר את מח"ש. היועץ המשפטי לממשלה מנסה לפשר כרגע במתיחות בין המפכ"ל למח"ש, לפי הדיווח. 

מבדיקת מעריב עולה כי אכן התקיימה פגישה בין היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, המפכ"ל ובכירים נוספים בנוגע למידת הסמכויות של מח"ש. השיחה באה לאחר טענות שוטרים כי חקירתם לא הייתה הוגנת לכאורה.
 
מהמשטרה נמסר בתגובה: "הסדרת פעילות מח"ש נמצאת בשיח שוטף בין המשטרה למשרד המשפטים וככל שיבשילו הסיכומים הם יפורסמו על ידי משטרת ישראל". 

ממשרד המשפטים, שתחתיו התקיים הדיון עליו דווח, נמסר: "הדיון התקיים בפורום מצומצם ביותר ואיננו מתכוונים להגיב להדלפות מגמתיות".