המשבר שהסעיר את המערכת הפוליטית בשבועות האחרונים עומד לפני סיום. על פי דיווח הערב (רביעי) בחדשות 2 מתגבשת פשרה נוספת בנושא תאגיד השידור הציבורי, לפיה נראה כי לא יפוטרו עובדי חטיבת החדשות החדשה, מלבד ההנהלה. עוד נאמר בדיווח כי ראשית ייקלטו עובדי רשות השידור (כ- 50 תקנים חדשים) בתאגיד השידור הציבורי החדש "כאן" כאשר הכסף למימון המהלך צפוי להגיע מביטול הפקות החיצוניות של גוף השידור.



עוד לפי הפשרה המסתמנת, נראה כי ההנהלה של גוף החדשות של התאגיד תודח ובמקומה ישולבו מנהלים מרשות השידור תוך כדי בחירה מחודשת של המנכ"ל. בסופו של דבר, רק רבע מהעובדים של גוף החדשות המדובר יהיו מהתאגיד "כאן", אך לפי המסתמן, כל עובד שחתם בתאגיד וירצה להיקלט בו יוכל לעשות זאת. לא ברור בשלב זה כיצד מתווה זה הולך בדיוק לצאת לפועל. 



שני הצדדים יכולים לראות בגיבוש הפשרה כניצחון שלהם, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להרוויח את מה שנראה כמו שימור מקום מרכזי לרשות השידור בתוך הגוף החדש, ושר האוצר משה כחלון ירוויח בכך שהוא דואג להשארתם של כמה שיותר עובדים מהתאגיד החדש.



מחאת עובדי רשות השידור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, במסגרת הפשרה בנושא התאגיד אליה הגיעו נתניהו וכחלון בשבוע שעבר, השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת גוף לחדשות ואקטואליה. לצורך כך, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן"



ראש הממשלה התייחס לפשרה שהושגה בשבוע שעבר ואמר: "אני מאמין שהמשבר עם כחלון נפתר". יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן הגיב גם הוא לסיום המשבר: "מדובר בפשרה הוגנת שתואמת מצד אחד את הקו שהליכוד הוביל ומצד שני שכחלון הוביל. מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת ובעיקר טוב לעם ישראל".