אלוף במיל' עמי איילון התראיין הבוקר (חמישי) לרשת ב' לקראת כנס שיתקיים הערב הקורא לשינוי מדיניות: "זאת מחאה נגד מציאות ישראלית המסרבת לראות מה קורה מסביב". איילון התייחס לפעילות ארגון 'שוברים שתיקה' ואמר: "הרי מה זה 'שוברים שתיקה'? זה בסך הכל ראי שמראה לנו כמה הכיבוש משחית, וזה דבר שנורא קשה לנו לשמוע. אגב - לי אישית לקח 20 שנה. בין השנים 1967-1987 חשבתי אישית ששחררנו את השטחים ואם יש כיבוש אז הכיבוש נאור. זה קשה לנו מהרבה מאוד סיבות אבל אנחנו מסרבים לראות את המציאות. אנחנו סוגרים כל מקום שקם ומראה לנו 'ככה אנחנו נראים', זה מה ששוברים שתיקה עושים".



"כל מי שרוצה שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית נהפך לאויב או בוגד המדינה. הדבר החשוב ש'שוברים שתיקה' עושים הוא שהם שומרי הסף שלנו", אמר.



הפגנה של ארגוני שמאל. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
הפגנה של ארגוני שמאל. צילום: תומר נויברג, פלאש 90




"האם לא היה עדיף שיפעלו בשקט ולא יוציאו את הכביסה המלוכלכת החוצה?", נשאל. "זה מזכיר לי את הקיבוץ שבעבר לא הסגירו פושעים למשטרה. אין יותר מציאות כזאת, אנחנו צריכים לשמור על החיילים שלנו ואין לצה"ל את הכלים על מנת לבדוק את עצמו, גם אם יעמדו שם המפקדים הנקיים ביותר. 'שוברים שתיקה' העבירו דוח לרמטכ"ל בו הם מראים עד כמה בן גביר וחבריו הם במידה רבה מאוד לא רק מעורבים אלא בנקודות מסוימות אפילו שולטים בפעילות צה"ל בחברון ובמקומות אחרים. זה לדוגמא מה שקרה במקרה אלאור אזריה", ענה.



"אין לנו את הלוקסוס שלא להקשיב לאנשים האלה. אגב - מי האנשים האלה? הם אנשים שמשרתים במקומות הקרביים ביותר, בהם פוגשים באמת את המציאות האלימה, הקשה ומלאת הטרור של הכיבוש. אנחנו צריכים להבין שהמשך הכיבוש יביא אותנו לקריסה של מדינת ישראל מבפנים", הוסיף.