אלחי טהרלב, בן 20 מטלמון, הוא הצעיר שנרצח בפיגוע הדריסה הבוקר (חמישי) סמוך לצומת עפרה. טהרלב ששירת כלוחם בגדוד 13 של גולני עמד מאחורי תחנת האוטובוס כשמחבל דהר עם רכבו ופגע בו ובחברו שנפצע קל.

הפיגוע בוצע על ידי תושב רמאללה, וגבה מחיר כבד לאחר שצעיר ישראלי נרצח וצעיר אחר נפצע ופונה לבית החולים במצב קל. המחבל, אשר התהפך עם רכבו, נפצע במצב קל ונעצר על ידי כוחות הביטחון ששהו באזור. מדובר על פיגוע דריסה ממנו חששו במערכת הביטחון, בעיקר לאור חג הפסח המתקרב, והניסיון להוציא פיגועים בשבועות האחרונים, גם לאור העובדה שבחמאס קראו לנקום את חיסולו של מאזן פוקהא ולהמשיך את הגל לפיו גל הטרור עדיין לא הסתיים. 



על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא מאלכ אחמד מוסא חאמד, בן 27, מסילוואד מצפון מזרח רמאללה, אשר הגיע לאזור עם רכבו. יש לציין כי בעקבות פיגועים בעבר, הטרמפיאדה בעופרה ממוגנת לחלוטין, יחד עם בטונדות, אך אלו לא הצליחו למנוע את הפגיעה הקשה והתוצאה הקטלנית. עדויות שהגיעו מצביעות על כך שהמחבל ניסה לדרוס עוד לפני שהגיע לטרמפיאדה, אך כשלא הצליח, הגיע לשם והצליח לבצע את הפיגוע. בעבר נעצר חאמד על ידי כוחות הביטחון, לאחר שניסה לחדור ליישוב ישראלי.



חמאס בירך על הפיגוע בעפרה. דובר הארגון, עבד אל-לטיף קאנוע, אמר "אנו מברכים על פיגוע הדריסה ההרואי בצומת עפרה ליד רמאללה. זוהי התגובה לפשעי הכיבוש הציוני המתמשך נגד בני עמנו, והמשך לגבורה ולהקרבה של אינתיפאדת אל-קודס". דובר אחר, חאזם קאסם, אמר כי "אינתיפאדת אל-קודס מוכיחה שוב שהיא לא אירוע חולף, אלא החלטה פלסטינית להמשך המאבק עד לשחרור מהכיבוש".



לדבריו "הפיגוע מוכיח שוב שאין ביטחון לצבא הכיבוש ולא למתנחלים, כל עוד הוא מתכחש לזכויותינו, כובש את אדמתנו ותוקף את העם והמקומות הקדושים לנו".



בתוך כך, חמאס ממשיך לנסות ולהגיע אל המתנקשים בבכיר התנועה, מאזן פוקהא, אשר חוסל לפני כשבועיים. ארגון הטרור הודיע היום כי הוציא להורג שלושה משתפי פעולה עם ישראל, אשר הוצאו להורג בתלייה. בחמאס עדיין קיימת מבוכה בכל הקשור למי ביצע את החיסול, ואף הטילו איפול על כלי התקשורת השונים ברצועה על מנת שלא לתת הזדמנות למשתפי הפעולה להימלט.



נחום ביננפלד חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של רכב פלסטיני שעלה על המדרכה, פגע בקבוצת אנשים ששהו בסמיכות לתחנת האוטובוס ונפל לתעלה בצד הדרך. צוותי רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירת האירוע. עמודי הבטיחות שהוצבו בסמיכות לתחנה עקב פיגועי דריסה שאירעו בעבר מנעו פגיעה של המחבל באזרחים נוספים ששהו בתחנת האוטובוס בזמן הפיגוע".
פאראמדיק מד"א אילן קליין שהגיע לזירה סיפר : "מדובר באירוע קשה, צעיר כבן 20 שכב בתחנת האוטובוס כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעה קשה, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל בתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותו. בסמוך אליו שכב צעיר כבן 20 בהכרה כשהוא סובל מחבלות בגפיים, יחד עם כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל בהכרה מלאה לבי"ח הדסה הר הצופים"