זעם בקרמלין על ראש הממשלה בנימין נתניהו. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר היום (חמישי) לנתניהו בעקבות הגינוי שהביע כלפי המתקפה הכימית באידליב. "האשמותיך שסוריה ומשטר אסד אחראים למתקפה הן חסרות בסיס ואינן מקובלות בטרם נערכה חקירה מלאה", אמר פוטין לראש הממשלה בשיחה ביניהם. 



מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו התקשר לפוטין והביע תנחומים על הפיגוע בסנט פטרבורג ואמר לו כי שצריך להשלים את המאמץ לנקות את סוריה מנשק כימי, כפי שסוכם ב 2013".



שלשום, לאחר היוודע דבר הזוועה בשיח'  שיחון שבחבל אידליב, אמר נתניהו כי "התמונות המזעזעות מסוריה, צריכות לטלטל כל בן אנוש. ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, ובייחוד נגד אזרחים חסרי ישע". עוד הוסיף ראש הממשלה: "ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להשלים הבטחתה מ-2013, ולסלק את הנשק הכימי מסוריה". 



הדברים של פוטין באים בהמשך לעמדה העקבית של מוסקבה מאז יום שלישי. אתמול דחתה רוסיה את הצעת הטיוטה של מועצת הביטחון, שכללה גינוי חריף "להפצצה של נשק כימי חשוד בסוריה" והתייחסה לכוחותיו של בשאר אסד כאשמים בהפצצה". אלא שעוד לפני הדיון הבהירה רוסיה כי ההצעה אינה מקובלת.  שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר באמצעות הדוברת שלו כי "אנחנו לא מאמינים שכדאי להעביר החלטה לגבי הנשק הכימי במצבו הנוכחי".



בנוסף, רוסיה הצהירה כי תמשיך לעמוד לצדה של דמשק. דובר הקרמלין אמר אתמול כי "רוסיה והכוחות הצבאיים שלה ממשיכים את המבצע שתומך בפעולות נגד טרור בסוריה".