ילד בן 12 מת הערב (חמישי) ואמו (40) נפגעה באורח קל, ככל הנראה כתוצאה משאיפת עשן, בדירה ברחוב מעפילי אגוז 3 בתל אביב. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ניסו להחיות את הילד, ששכב בחדר המדרגות כשאזרחים במקום מבצעים בו פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. האם נמצאה בדירה סמוכה והיא פונתה במצב קל לבית החולים איכילוב. 



זירת האסון בתל אביב

נסיבות האירוע נמצאות בחקירה, וההערכה הראשונית היא שהילד סבל מרעלים ששאף בשל העשן והפיח בדירה שהייתה נעולה ואטומה. מדובר באם ובנה שהגיעו לדירה היום בשעות הבוקר לאחר שביום הקודם פרצה בדירה שריפה קטנה - ככל הנראה נרות ששרפו שולחן. באירוע השריפה עצמו, האמא והילד חילצו את עצמם והילד טופל בביה"ח כשמצבו הוגדר קל, לאחר ששאף עשן. אתמול הוא שוחרר מבית החולים, והגיע עם אמו לנקות את הדירה.



על פי הדיווחים, אחר הצהריים, כשהסבתא ניסתה כמה פעמים להתקשר ולא היה מענה, היא הודיעה על כך ולמקום הגיעו כוחות צוות כבאות ופרצו את הדלת. אז התגלה המראה הקשה של הילד והאם. הוא היה בן יחיד להוריו, וכשאביו הגיע למקום וגילה על דבר מות בנו היחיד, הוא פרץ בבכי. בשלב זה נסיבות המוות אינן ידועות, הגופה תועבר למכון המשפטי באבו כביר.


אחד השכנים סיפר כי "הבית היה אטום אחרי השריפה. הכול היה סגור, לא הבנו מה קרה. הם היו שכנים טובים, שקטים. לא הרגשנו אותם. מאוד כואב, אנחנו בשוק". רונן כהן, שכן של המשפחה, סיפר כי "הילד היה מלאך. אהב לרכב על סוסים והצטיין בלימודים. זו טרגדיה נוראית".

"מצאנו בדירה ילד בן 12 ללא דופק, נאלצנו לקבוע את מותו. המראה היה קשה"
 
שרגי קירשנבוים, מתנדב באיחוד הצלה, שהיה מהראשונים שהגיעו למקום: "בהתחלה קיבלנו דיווח. הגענו מהר ועלינו לקומה הרביעית. מצאנו בתוך הדירה ילד בן 12 ללא דופק וללא נשימה ואת אמא שלו מעורפלת הכרה. התחלנו בפעולות החייאה לילד, שבסיומם רופא קבע את מותו. המראה היה קשה מאד".

חובש רפואת חירום במד"א תומר גוסמן סיפר כי "בחדר המדרגות שכב נער כבן 12 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים במקום מבצעים פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. סיפרו לנו שהייתה שריפה בדירה וכאשר הילד לא ענה הדירה נפרצה והוא נמצא מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נקבע מותו. אישה כבת 40 שהייתה בדירה סמוכה טופלה במקום ופונתה במצב יציב בהכרה מלאה לבי"ח איכילוב."



לפני שלושה ימים נפצעו שני נערים בני 14 ו-17 באורח קל עד קשה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב הדובדבן בקריית אונו. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים תל השומר. לפני כשבוע וחצי נפצעה אישה בת 42 באורח בינוני בשריפה שהתחוללה ברחוב הנשיאים בפתח תקווה. צוותי מד"א פינו אותה לבית החולים בילינסון.