מאלק סעדה, פלסטיני תושב חלחול בן 19, הואשם היום (שישי) בבית המשפט המחוזי בלוד בניסיון לרצח על רקע לאומני של מנהלת בית ספר בלוד. מכתב האישום עולה כי סעדה "החליט לגרום למותם של יהודים באשר הם יהודים". הוא מואשם גם בכניסה ושהות בישראל בניגוד לחוק. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים, "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו הברוטליים והלהט הלאומני-דתי על רקעו ביצעם".



לפי כתב האישום, שהוגש בידי עורכת הדין שירה סוכצקי כפיר מפרקליטות מחוז מרכז, במהלך כשבועיים שהה הנאשם בישראל, עבד במאפיה ולן בדירה בלוד, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל. ביום האירוע, 27 במרץ, החליט סעדה להגיע לאזור שבו שוהים בעיקר יהודים ולחפש את הקורבן הפוטנציאלי לפיגוע. הוא נטל סכין מטבח גדולה והחביא אותה במעילו, הלך להתפלל במסגד את תפילת הטהרה ולאחר מכן התמקם ליד בניין בו מתגוררים יהודים והמתין.




הסתתר מאחורי קיר בניין ודקר אותה בגבה



מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים הבחין סעדה במנהלת, בת 44, ולאחר שנראתה בעיניו בעלת זהות של יהודיה, החליט לרצוח אותה. הוא הסתתר מאחורי קיר הבניין ולאחר מכן שלף ממעילו את הסכין, התקרב אל עבר גבה, התפלל בקול כשאמר את מילות השהאדה ודקר אותה באמצעות הסכין בעוצמה. המורה, שנפצעה בינוני, זעקה לעזרה והנאשם נמלט מהמקום כשהוא מותיר את הסכין על הרצפה. הוא נעצר למחרת היום על ידי כוחות הביטחון באזור מזרח ירושלים.



ביום שני התגלה האירוע כפיגוע על רקע לאומני. "מאסתי בחיי, החלטתי לבצע פיגוע אחרי העבודה", כך הודה החשוד בחקירתו. מחקירתו בשירות הביטחון הכללי וביחידה מרכזית במשטרת ישראל, התברר כי לקראת ביצוע הפיגוע נטל סכין מהמאפייה שבה עבד, ביצע כאמור טהרה במסגד בעיר והחל לחפש אישה יהודייה כקורבן לפיגוע המתוכנן.