הנשיא דונלד טראמפ גילה להפתעתו כי רבה שהצלחה המתינה לו דווקא בחזית הבינלאומית שהוא כל כך מתעב. דווקא בהחלטה לפעולה מחוץ לתחומי ארה"ב, תחום שהנשיא טראמפ כל כך השתדל להתרחק ממנו ולהיבדל ממנו, טראמפ זכה בהערכה וקיבל אפילו ציון לשבח - גם ממי שמתקשים להשלים עם נוכחותו בבית הלבן. אם מישהו היה אומר לפני שבועיים שהנשיא טארמפ יזכה לטפיחת כתף ולמחמאות בגין מעשה שעשה אלפי מילין מגבעת הקפיטול, היה נשלח לאישפוז.   



הנשיא טראמפ גם גילה עכשיו כי ציוצים בטוויטר של הצהרות מגלומניות  והתבטאויות בוטות אינם משפיעים מאומה, לא במיתחם הפוליטי הפנימי ובודאי שלא בזירה הבינלאומית. היתרון של חזית החוץ היא שהנשיא לא נזקק לאישור מיידי ורשמי של הקונגרס ומבחינת טראמפ החשוב היה שהוא לא צריך היה לחזר אחרי עמיתיו הרפובליקנים ולבקש הסכמתם לפעולה הצבאית בסוריה.



החלטתו להגיב בשיגור טילים נגד בסיס חיל האויר הסורי כתגמול להפצצה הכימית שביצעו כוחות הנישא באשר אל אסד היא הוכחה ראשונה מאז שנכנס לבית הלבן שדונלד טראמפ פועל כמפקד העליון  של הצבא האמריקאי ובמסגרת תפקיד זה, רק למעשים ולפעולות יש משמעות והשפעה.



ההחלטה להפציץ בסוריה גם העניקה לטראמפ עוד ציון לשבח שהוא מאוד אהב ויאהב. הוא לא צריך היה ליזום צו נשיאותי ולחתום על מסמך רשמי כדי לבטל חוק שהנשיא לשעבר ברק אובמה חוקק. שיגור הטילים כפעולת עונשין נגד שליט סוריה טובח בעמו באמצעות נשק כימי חשפה את המדיניות הכושלת, החלשה, וההרסנית שהנשיא לשעבר ברק אובמה נקט מול וכלפי סוריה. ביטול רפורמת הבריאות, אובמה-קר, לא תעניק לנשיא טראמפ את הערכה והמוניטין שיקבל מעתה בחזית הבינלאומית.


 


התגובה המגוחכת וההזויה לפעולה האמריקאית בסוריה הייתה של שר החוץ הרוסי סרגיי לאברוב. הבכיר הרוסי גינה את הפעולה כ"הפרה של החוק הבינלאומי". נו, באמת. סיפוח חצי האי קרים הוגדר בהחלטת של מועצת הבטחון כהפרה של החוק הבינלאומי והסיוע הצבאי שרוסיה מגישה למורדים באוקראינה, גם הוא מנוגד לכל כללי ונורמות בינלאומית.