עכשיו זה רשמי: שופרסל רכשה את רשת בתי המרקחת והטואלטיקה ניו פארם מידי המשביר לצרכן , בעסקה המוערכת בכ-130 מיליון שקל, כך דווחו הבוקר (ראשון)  החברות. על פי ההודעה, "לאחר משא ומתן ארוך של כשלושה חודשים, סוכמו תנאי המכירה של רשת ניו פארם לשופרסל. כעת ההסכם ממתין לאישור הממונה על ההגבלים".


 

עוד פורסם, כי אם הממונה לא תאשר את ההסכם תוך שלושה חודשים, הוא יבוטל, אלא אם יחליטו הצדדים להאריך את ההסכם בתקופה נוספת. עוד עולה מההסכם כי סכום הרכישה כולל גם פירעון חוב של המשביר, המובטח בשעבוד על המניות הנרכשות ותשלום של כ-12 מיליון שקל עבור חוב של חברת בת של המשביר לניו-פארם.

את שופרסל ייצג בעסקה עו"ד רן שלום ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' ואת המשביר ייצג עו"ד אמיר ברטוב ממשרד שמעונוב.
 

שופרסל, החברה הקמעונאית מהגדולות בישראל, מפעילה סניפים רבים של סופר מרקט תחת המותג, ובוורסיות שונות: שופרסל אקספרס (שכונתי - בערים), שופרסל שלי (בערים), שופרסל דיל ושופרסל דיל אקסטרא, שממוקם באזורי תעשייה ונחשב לזול ביותר ממותגי שופרסל. בנוסף, מחזיקה שופרסל במותג יש, המיועד בעיקר לציבור הדתי ולמשפחות. 
 
ניו פארם, שנרכשה על ידי המשביר בכמה פעימות עד סוף 2014, קיימת משנת 1992 ומנהלת 67 סניפים ברחבי הארץ. בקבוצה מועסקים מעל ל-1000 עובדים, ובמהלך השנים החברה ידעה קשיים. ב-2016 סיימה החברה עם הכנסות של 711 מיליון שקל, המהווים עלייה של 3% לעומת 2015, אך ההפסד התפעולי של החברה הוכפל ל-16 מיליון שקל.