השחקנית סקארלט ג'והנסון, אשר כינתה בעבר את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות כ"מפחידה", האשימה היום (ראשון) את בתו הבכורה, איוונקה, בהתנהגות פחדנית. בראיון שהעניקה ביום חמישי האחרון, במהלך מפגש של Women in the World Summit בניו יורק, ג'והנסון, שהינה ממוצא יהודי, דנה בראיון שהעניקה איוונקה טראמפ ל-CBS מוקדם יותר אותו שבוע. בראיון, טראמפ, שגם היא  יהודיה, נהגה בזהירות כשדיברה על התפקיד שלה כעוזרת של הנשיא- תפקיד אשר קיבלה בחודש שעבר.
"אני חושבת שלרוב ההשפעה שיש לי, רוב האנשים לא יהיו מודעים במשך הזמן", אמרה איוונקה, ביום חמישי, על פי דיווח של ה- New York Daily News. ג'והנסון, אשר השתתפה בקמפיין הבחירות עבור המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, פירשה את הדברים הללו כ"השינוי הכי גדול שהיא תעשה יהיה מאחורי דלתות סגורות ואף אחד לא ידע שהיא עשתה את השינוי הזה". ג'והנסון הוסיפה: "זה כל כך מיושן, הרעיון הזה שמאחורי איש גדול עומדת אישה גדולה. את לא יכולה לדאוג לכך שמישהו יחשוב שאת ביצ'ית, או אישה חזקה. לעזאזל עם זה, זה כל כך מיושן וזה כל כך לא מעניק השראה ומעשה מאוד פחדני".
כונתה פחדנית. איוונקה טראמפ, צילום: רויטרס
כונתה פחדנית. איוונקה טראמפ, צילום: רויטרס

 
ג'והנסון השתתפה לאחרונה בפרודיה על איוונקה טראמפ בתוכנית הקאלט-“Saturday Night Live”, בה מוצגת פרסומת לעגנית לבושם פיקטיבי בשם  Complicit (שותפה), המציגה את איוונקה כשותפה למדיניות של אביה, שמבקריה טוענים שהעמיקה את הפילוג בעם ועודדה שנאת זרים.

איוונקה טראמפ דחתה את הטענות כלפיה ואמרה, "אם להיות שותפה פירושו לרצות להיות בעלת כוח המשמש לטובה ולהשפיע לטובה, אז אני שותפה", אמרה טראמפ במהלך הראיון ל-CBS. איוונקה נשואה לג'ראד קושנר, שהוא כמו איוונקה יועץ ללא תשלום לנשיא. קושנר, שעומד בראש עסק נדל"ן משפחתי, גדל במשפחה אורתודוקסית יהודיה. איוונקה התגיירה לפני חתונתם ב-2010.