שני לוחמים מתאבדים של ארגון 'המדינה האסלאמית' ביצעו את מתקפת הפיגועים בה נהרגו לפחות 44 בני אדם, כך נמסר הערב (ראשון) בהודעה שהוציא הארגון. עוד נמסר בהודעה כי דאעש מתכנן מתקפות נוספות במצרים בעתיד. בהודעה הם פרסמו את שמות המתאבדים - אבו אל-ברעא אל-מסרי ביצע את הפיגוע באלכסנדריה ואבו-אסחאק אל-מסרי ביצע את הפיגוע בכנסייה בטנטה.



במקביל, הכריז הערב נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על מצב חירום במדינה למשך שלושה חודשים. "יילקחו בחשבון שורה של צעדים", אמר סיסי בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית.




أول فيديو يكشف انتحارى تفجير الكنيسة المرقسية...by youm7


כזכור, אירעה הבוקר מתקפת טרור במצרים בשני מוקדים שונים. הפיגוע הראשון אירע בכנסייה בעיר טנטא ומעוצמת הפיצוץ נהרגו לפחות 30 בני אדם. זמן קצר לאחר מכן התרחש פיגוע נוסף בכנסייה הקופטית מורקסיה שבשכונת עטארין שבעיר אלכסנדריה. בנוסף לכך, הוכרז מצב חירום בבתי החולים בעיר, על פי הדיווחים בפיגוע השני נהרגו 13 בני אדם, בהם שלושה קציני משטרה שמנעו מהמחבל להיכנס למתחם. מחבל מתאבד ניסה להיכנס לכנסייה בשעה שראש הכנסייה הקופטית, האפיפיור תיאודורוס התפלל במקום, אך שוטר שעמד בכניסה לכנסייה מנע ממנו להיכנס.



ארגון דאעש נטל אחריות על שני הפיגועים וגורם ביטחוני במצרים מסר "האצבע של דאעש טבועה בשני הפיגועים". לאחר הפיגועים אלפי מצרים יצאו לרחובות אלכסנדריה, הפגינו נגד הטרור, ומחו נגד מה שהם הגדירו כניסיון של האסלאם הקיצוני להוביל את מצרים למלחמת דת.