גובר החשש לחייהם של שלושת הנעדרים שנעלמו היום (רביעי) בכנרת, נחמן איטח בן 21 מבית"ר עלית, לירון קראדי, בן 17 מנתניה ואיתמר אוחנה, בן 19 מקרית שמונה. בתום הערכת מצב שקיימה הערב המשטרה יחד עם יחידת השיטור הימי במחוז הצפוני הוחלט על הקטנת החיפושים במהלך הלילה וחידושם בשעות הבוקר.



חיפוש אחר נעדרים בכנרת. צילום: רשות הכנרת

אם במהלך היום עסקו בחיפושים חמש ספינות גדולות, שבעה אופנועי ים, שלוש סירות, צוללנים, רחפנים ותצפיתנים של המשטרה ועשרות מתנדבים, הרי במהלך הלילה הוקטן הכוח המחפש ואלה ימשכו רק באמצעות שתי ספינות משטרה וסיורים בחוף למקרה שאחד הנעדרים יגיע או ייפלט לחוף. "הסיכוי למצוא מישהו חי הוא קלוש", אמר גורם משטרתי בכיר, "אלא אם כן אחד מהם יצא ומסתתר באיזשהו מקום, מה שלא נראה סביר". הוא הדגיש כי "הסיכוי אחרי כל כך הרבה שעות למצוא אנשים חיים שנעלמו במים הוא קלוש אבל החיפושים ימשכו עד שנמצא אותם".



חיפוש הנעדרים בכנרת, צילום: רשות הכנרת



במשטרה הבהירו כי בשלושת המקרים השונים הכתובת הייתה על הקיר: "מדובר במאות בני נוער המגיעים לחוף, שותים אלכוהול שומעים מוזיקה בקולי קולות, עולים על מזרן ים או אבוב ואחרי עשרים מטרים מהחוף פתאום מוצאים את עצמם ללא יכולת לחזור לחוף בגלל הרוחות העזות. אנחנו קוראים לכל הצעירים, שתיתם לא להיכנס למים. לא שתיתם והכל בסדר אל תכנסו למים עם מזרן ים החל מהשעה אחת בצהריים". 



כזכור, מדובר בשלושה אירועים שונים אשר קרו במקביל. באירוע הראשון, נסחפו בני זוג עם מזרן ים והתהפכו, הבחורה חולצה על ידי אזרחים עם אופנוע ים והגבר, צעיר בן 21 ממרכז הארץ נעדר. באירוע שני נכנסו 2 נערים על גבי מזרן ים לכנרת, נסחפו וככל הנראה המזרן התפוצץ. צעיר אחד, בן 17 ממרכז הארץ, חולץ על ידי אותו אופנוע ים שחילץ את הצעירה. חברו, גם בן 17 ממרכז הארץ, נעדר. באירוע שלישי נכנסו מספר נערים עם מזרן ים לכנרת ונסחפו. שני צעירים הצליחו לחלץ את עצמם ובשלב זה צעיר, בן 19 מצפון הארץ, נעדר.