המשטרה החליטה הבוקר (חמישי) להרחיב את החיפושים אחרי שלושת הנעדרים בני 17, 19 ו-21 שנעלמו אתמול במימי הכנרת. חמש ספינות, צוללנים, חמישה אופנועי ים ועוד שש סירות קטנות, יחד עם אמצעים אלקטרונים, רחפנים, מסוקים וצוותי איחוד הצלה וצוותים הסורקים את החוף, יעבדו עד להודעה חדשה. "הסיכוי למצוא מישהו חי לא גדול, אבל הוא קיים וכל עוד הוא קיים נמשיך לחפש״, אמר גורם משטרתי במחוז הצפוני.



רב סמל בכיר יוחאי לנקרי, סגן מפקד יחידת השיטור הימי בכנרת, התייחס לחיפושים, אמר בגלי צה"ל, כי "הבוקר אנחנו נערכים בכוחות מתוגברים של שיטור ימי. אנחנו מפעילים את יחידת הצוללים, יש שיתוף פעולה עם יחידות צה"ליות ויהיה מסוק שירחף מעל הזירה. בנוסף יש מתנדבים ורשות ניקוז, כמות מספקת של אנשים לחיפוש. החשש הוא ברור ואנחנו עושים את כל המאמצים".



רס"ב לנקרי הוסיף כי אתמול היה יום מיוחד בכנרת, שגרם להיסחפות של הנעדרים. "היתה רוח מזרחית בעוצמה חזקה מאוד, רצועת החופים לא גדולה שהיו בה המון בני נוער וחבר'ה צעירים עם מזרנים. הכניסה למים עם מזרנים זו סכנה אמיתית מהרגע, ששמו אותו במים לא הצליחו לחזור. הוצאנו 80 אנשים מנוסים במצבי מצוקה קריטיים. כמות שבלתי ניתן לתאר ברצועה הקטנה".



נחמן איטח, אחד הנעדרים
נחמן איטח, אחד הנעדרים



יצחק איטח, דודו של נחמן שנסחף ונעלם, זעם על כך שלקח הרבה זמן עד שהחלו החיפושים. "קורה פה משהו לא מובן בכלל. צריך להבין שמדובר במים מתוקים ואדם שטובע לא צף. ואין לנו תשובה למה לא החלו את החיפושים בזמן", הוא אמר בגלי צה"ל.



בתגובה אמר לנקרי כי הוא מבין את המשפחה, אבל "אני יכול להגיד שאנחנו עשינו הכל, כולל יחידת הצוללים שהיא יחידת מתנדבים שצריכה להיערך ואז היא מגיעה. זה לא שיש צוללים זמינים. היינו פה שני כלי שיט, הגענו לכל מקום אפשרי שבו אדם צועק לנו לעזרה, אני חושב שזה היה יותר ממספיק. השוטרים פה קרסו".