סערת חוק החמץ הגיעה הבוקר (חמישי) לתוכניתם של ענת דוידוב ורוני בראון ב-103FM, שמילאו את מקומה של אילה חסון, בה התראיינו העיתונאי החרדי בני רבינוביץ' ומנכ"ל עמותת ישראל חופשית, מיקי גיצין. רוני בר און זסיפר כי כשהיה ילד בירושלים, לא היה הולך לעיר העתיקה כדי לא לראות את המגשים של הפיתות. "ח"כ תמר זנדברג אמרה שהיא מחכה לצאת החג להגיש את החוק שיבטל את חוק איסור חמץ ומתנפלים עליה כי היא פופוליסטית".





דוידוב: "בני רבינוביץ' חברנו בטח מאוד כועס עלינו"



רוני בראון: "אל תכעס"



רבינוביץ': "כולנו עם ישראל, אנחנו תלויים אחד בשני ואם לא אחד בשני אז תלויים אחד ליד השני"



דוידוב: "מה אכפת לשכן שלי מה שיש לי בבית?"



רבינוביץ': "תראו את הסיפור של שליט שמוכיח מה זה ערבות הדדית"



בראון: "הערבות ההדדית היא רק מכיוון אחד - מהחילונים לחרדים, אתם החרדים לא סופרים את החילונים ממטר".



רבינוביץ': "הציבור החרדי לא מתערב לאף אחד שבמה שהוא עושה בביתו. אתם שניכם באותה עמדה. אנחנו מדברים פה בסופו של דבר על הפרהסיה הציבורית של החברה הישראלית.



יש פה שני ציבורים במדינה ישראל שאכפת להם מהזהות היהודית של המדינה. בתחילת הדרך היו בעיקר החרדים פעם הציבור הדתי לאומי היה יותר אכפת לו מההתנחלויות"



בראון: "אתה מתנשא עלינו"



רבינוביץ': אני אמרתי לך לא לאכול חזיר? אמרתי לך לא לחלל שבת? תורת ישראל נתנה לאדם בחירה. מקימי המדינה קבעו שלמדינת ישראל יש זהות יהודית. אם אין שבת בפרהסיה ולא כשרות בפרהסיה אז תסגרו את הבסטה".



מנכל עמותת ישראל חופשית מיקי גיצין:  "הלב שלי בוכה מהבכי של רבינוביץ'. אין גבול לציניות ולצחוק בפרצוף של כולנו"



רבינוביץ' "הכאב שלי לא ציני?"



גיצין: "במדינת ישראל חיים יהודים עם תפיסות עולם שונות. היהדות תמיד הייתה מגוונת אנשים בוחרים לצום בכיפור, אנשים בוחרים לשמור כשרות בפסח. הפרהסיה מעולם לא נמדדה ע"י חוק אזרחי כזה או אחר".



בראון: "החקיקה של איסור חמץ היא חקיקה אזרחית כמו לא לעבור באור אדום במעבר חציה".



גיצין: "במדינה יהודית דמוקרטית אין כזה דבר מרחב פרטי לחלוטין ולכן תרבות וחברה ותפיסה ציבורית מתהווה לאט. המרדף המטורף של בני ושל חבריו על כל אחד שהוציא לחם מביתו לא מכבד את הדת ואת החג".



רבינוביץ': אף אחד מהמגזר הדתי לא רודף יהודי שהוציא לחם, אל תקשקש בשכל. ברגע שאתה מכניס לבית חולים חמץ אתה גורם לקושי ולבעיה אמיתית עבור שומרי כשרות בבית החולים - מטופלים, יולדות, חולים, אחיות. אתם מדברים על מקומות ציבוריים. אני לא מסתכל לאף אחד בצלחת. ביום הזכרון לחללי צה"ל או לשואה כל כלי התקשורת מחפשים את אותו הדתי שאפילו לא עובר על החוק ולא עומד בצפירה. ביום הזיכרון לחללי צה"ל אין חוק לעמוד דום אבל מחפשים את החרדי שלא יפגע ברגשות הציבור הרחב. אתם לא מסוגלים להבין שיש אנשים שעושים זאת עם חמץ למה אתם לא מתחשבים? את גיצין לא מעניין החוק".