הרב יצחק חי זאגא, שהכריז לאחרונה על הצטרפותו למירוץ על ראשות מפלגת "הבית היהודי", הציג היום (חמישי) בקצרה את תכניתו החדשה, בראיון לגיל הופמן בג'רוזלם פוסט, שתכלול לימודי קוראן בגרסה מצונזרת. כמו כן, הוא טען כי "אזרחי ישראל הערבים חייבים לעבור תהליך שבמסגרתו יוכלו להוכיח את הנאמנות שלהם למדינת ישראל". 



חלק מרכזי בתוכנית שהגה, שנקראת "המסלול של ישראל להגיע לגבהים חדשים", כולל קריאה לפתרון הסכסוך היהודי-ערבי. כידוע, הוא דוגל במדינה יהודית ריבונית אחת בכל ארץ ישראל, המקבלת אחריות מלאה לכל האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל, לרבות ערביי יש"ע, ללא אפליה וקיפוח. זה מספר שנים הוא עומד בראש תנועת "רוח ירושלמית", להפצת תורת הרב קוק. תורה שלדבריו היא הבסיס המוסרי והערכי לכל התפיסה הדתית־לאומית, ושיעוריו מופצים באלפי עותקים, בחוברות הזוכות לאהדה עצומה, בכל רחבי הארץ.  



נפתלי בנט. האם הרב זאגא ידיח אותו מתפקידו? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נפתלי בנט. האם הרב זאגא ידיח אותו מתפקידו? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בנוסף להיותו רב, זאגא, שלו עשרה ילדים, משמש גם כעורך דין, כלכלן ואף תפקד בעבר כיועץ למספר חברות גדולות במשק הישראלי. כמו כן, הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים, תזה במיסוי בינלאומי ותואר שני במנהל עסקים.



כזכור, בעקבות החלטת יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה הודיע זאגא כי הוא מתכוון לקחת בהם חלק, כאשר מולו יתמודד אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, שהביע בראיון ל"מעריב" את אהדתו לרב לוינשטיין ואף תקף את ראש המפלגה המכהן, כשאמר כי האחרון "לא מייצג את אמונתו".