לאורך שעות הלילה בוצעו סריקות על ידי שוטרי שיטור ימי במימי הכנרת, ניידות משטרה ומתנדבים שערכו סריקות על ציר החוף בניסיונות איתור שלושת הנעדרים, איתמר אוחנה, נחמן איטח ולירון קראדי. הבוקר (שישי) התחדשו החיפושים אחר הנעדרים בכוחות משטרה מתוגברים ומתנדבים הפועלים בים, ברצועת החוף ובאוויר.



כוחות משטרה ומתנדבים אשר מרכזים את מאמצי החיפוש בים, ביבשה ובאוויר באיתור הנעדרים כוללים: שוטרי שיטור ימי, פרשים, סיירים, לוחמי מג"ב, מסוק משטרה, מתנדבי משטרה מיחידת הצוללים, יחידת צוללים של כיבוי והצלה וזק"א, סירות אזרחיות ומטוסי אולטרא לייט.



בהתאם להערכת מצב שבוצעה בשעות הלילה ובהתאם לתנאי מזג האוויר, החיפושים במים יתמקדו מול רצועת החוף המזרחית ובסמוך לאזורים בהם הנעדרים נראו לאחרונה.



בתוך כך פוחתים הסיכויים למצוא בחיים את הצעירים שנעלמו בכנרת. החיפושים נמשכו בכל המרץ גם אתמול עד רדת החשיכה, ולמשפחות לא נשאר אלא להתפלל לנס.



עומק המים באזור שבו טבעו איתמר אוחנה מקריית שמונה, נחמן איטח מביתר עילית ולירון קראדי מאור עקיבא, מתקרב ל־20 מטר, וטמפרטורת המים בעומק הזה עומדת על 14 מעלות ומקשה על המחפשים.



כמו אתמול, החיפושים חודשו הבוקר עם אור ראשון. "הסיכוי למצוא מישהו בחיים אינו גדול, אבל הוא קיים, וכל עוד הוא קיים נמשיך לחפשם", אמר קצין משטרה במחוז הצפון.



משפחות הנעדרים חשות חרדה וכאב גדולים, אבל גם זעם. בני משפחתו של לירון קראדי סיפרו כי הם מזועזעים ממה שראו בחוף. "אתה רואה מאות ואולי אלפי בני נוער שיכורים, חלקם מסוממים", סיפר הדוד. "נותנים להם לשתות בלי הבחנה. אין משטרה כאן. הם מקימים רעש עצום, משמיעים מוזיקה בקולי קולות ועושים דברים אחרים שאני לא רוצה לדבר עליהם. בקיצור, סדום ועמורה מתחת לאף של כל אם ואב בישראל".

חיפושים אחר הנעדרים בכנרת


לירון קראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח. צילום: דוברות המשטרה
לירון קראדי, איתמר אוחנה ונחמן איטח. צילום: דוברות המשטרה



אחד מחבריו של קראדי אמר: "אני לא מגיע למקומות האלה, לא בגלל השתייה או המוזיקה ואפילו לא בגלל הסמים, אלא משום שלא מעמידים כאן מציל אחד, שיגיד מתי מותר לטבול במים ומתי אסור. אין כאן שוטר אחד שישמור על הסדר למקרה שמישהו משתגע".



"חוסר הוודאות חונק"



חננאל, אחי הנעדר איתמר אוחנה, פרסם פוסט בפייסבוק ובו קרא להתפלל למען אחיו: "חברים יקרים, אח שלי היקר לנו טבע בכנרת ולא נמצא עד כה... חוסר הוודאות חונק ומתיש! עזרו לנו. אנו חסרי כוחות נפשיים".



במשטרה הדגישו כי בני משפחותיהם של כל הנעדרים הגיעו כמה שעות אחרי ההכרזה על היעדרותם וכי הם שוהים מאז בחוף לבנון שבכנרת בציפייה למידע.



גם למשפחתו של נחמן איטח, בן 21, שנעלם אחרי ששט על מזרן ים עם בת זוגו - שחולצה בידי אזרחים באמצעות אופנוע ים - יש טענות. "חיכינו המון זמן עד שהתחילו החיפושים", הם אמרו. "לא יכול להיות שיחלוף כל כך הרבה זמן". חנה איטח, אחותו של נחמן, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "אחי, אהוב שלי, לא מפסיקה להתפלל לשלומך". חבריו פתחו פורום בפייסבוק ובו מסר מרכזי: "הוא חי. אנחנו זקוקים לעזרה כדי שנמצא אותו".



יצחק איטח, דודו של נחמן, אמר: "קורה פה משהו לא מובן. מדובר במים מתוקים, ואדם שטובע לא צף. אין לנו תשובה על השאלה מדוע לא החלו את החיפושים בזמן".



רב־סמל בכיר יוחאי לנקרי, סגן מפקד יחידת השיטור הימי בכנרת, הסביר כי היחידה מתוגברת ביחידת הצוללים, וכי יש שיתוף פעולה בינן ובין יחידות צה"ל והמסוק המרחף מעל הזירה. "הייתה רוח מזרחית חזקה מאוד", אמר. "רצועת החופים לא גדולה, והיו בה המון בני נוער וצעירים ששטו על מזרנים. הכניסה למים עם מזרנים היא סכנה אמיתית. הוצאנו מהמים 80 איש שהיו במצבי מצוקה קריטיים. זו כמות שקשה לתאר ברצועה הקטנה הזאת.



"אני מבין את המשפחה, אבל אני יכול להגיד שעשינו כל מה שאפשר, וזה כולל את גיוס יחידת הצוללים - יחידת מתנדבים שצריכה להיערך לפני שהיא מגיעה. זה לא שיש כאן צוללים זמינים. היינו פה שני כלי שיט, הגענו לכל מקום אפשרי שבו אדם קורא לעזרה. אני חושב שזה היה די והותר. השוטרים פה קרסו".