1. חנה בלדון, סטודנטית בריטית שהגיעה לאוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם, היא הנרצחת בפיגוע שאירע אתמול (שישי) ברכבת הקלה בירושלים. המחבל שביצע את הפיגוע הוא גמיל תמימי, בן 57, תושב ראס אל עמוד.



באוניברסיטת ברמינגהם ביכו את מותה של בלדון: "אנו עצובים מאוד לשמוע על מותה של הסטודנטית שלנו, חנה בלדון בירושלים. המחשבות שלנו עם המשפחה שלה והחברים". כמו כן, באוניברסיטה העברית הביעו צער עמוק על הירצחה ומסרו כי "האוניברסיטה מוקיעה מעשי טרור, רצח ונבלה שכאלה הפוגעים בחפי פשע שבאו לירושלים ללמוד ולהעשיר את הידע האקדמי שלהם".



זירת הפיגוע בבירה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בבירה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



2. רצח והתאבדות באשקלון: גופתה של צעירה בת 30 נמצאה היום (שבת) כשעליה סימני אלימות בדירה שבבניין בן שמונה קומות ברחוב בן עטר בעיר, לאחר שבן זוגה, טרייבוס ולדלן (41), שם קץ לחייו בקפיצה מחלון הבית. ולדלו לקח אחריות על הרצח במכתב שהשאיר אחריו. 

מהחקירה עולה כי היום לקראת הצהריים הסיע החשוד את בנו הקטין אל בית גרושתו ואז שב לביתו באשקלון. בדרכו חזרה לכיוון אשקלון היה מעורב החשוד עם רכבו בתאונת דרכים עצמית, מסיבה שאינה ברורה, שלאחריה הותיר את רכבו במקום התאונה והמשיך לביתו. זמן קצר לאחר מכן שם קץ לחייו. גופותיהם של השניים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות מותם.


 מוקדם יותר היום נמצאה גופה של צעיר בן 28 בבאר שבע, בחדר מדרגות של בניין משותף. על הגופה שלו נמצאו סימני חבלה, אך לצד חקירה בחשד לרצח בודקת המשטרה גם אפשרות כי הצעיר נפל ונחבל עצמאית. "מדובר בזירה לא חד משמעית", אמרו גורמים המעורים בפרטי החקירה.



3. מפגן כוח והתגרות של צפון קוריאה. במדינה המסוגרת ציינו אתמול את "יום השמש", יום הולדתו ה 105 של מייסד המדינה קים איל סונג, במצעד צבאי ענק בו הציגו לראשונה טילים בין יבשתיים מתקדמים ומערכות שיגור חדשות. מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נראה מחוייך במהלך המצעד ומדי פעם מחא כפיים תוך שהוא מביט בעשרות אלפי החיילים, הטנקים וכלי הנשק הרבים שעברו ברחובות פיונגיאנג. הפוליטיקאי השני בחשיבותו בצפון קוריאה, צ'ו ריונג היי, ניצל את המצעד על מנת להפנות איום ישיר כלפי ארה"ב בעקבות המתיחות בין שתי המדינות. "אנו מוכנים לנקוט את הפעולה הצבאית הקשה ביותר, אלא אם כן ארה"ב תסיים את ההיסטריה הצבאית שלה. אנו נגיב למלחמה כוללת במלחמה כוללת, ובעזרת מלחמה גרעינית עם הסגנון שלנו להתקפה גרעינית" אמר ריונג היי במהלך המצעד, בעוד חיילי צפון קוריאה קוראים לעברו של המנהיג "אנו נמות עבורך!". 



br />

המתיחות בין שתי המדינות המשיכה להתגבר גם הסוף השבוע. שר החוץ של סין, וואנג יי, אמר כי "יש למנוע את התדרדרות המתיחות למצב בלתי הפיך".

4. שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס יגיע לביקור במזרח התיכון בימים הקרובים, למשך כשישה ימים. במסגרת הביקור יגיע מאטיס לישראל בין התאריכים 18-23 באפריל לפגישה עם רה"מ בנימין נתניהו. מלבד זאת, הוא יבקר גם בערב הסעודית, מצרים, קטאר וג'יבוטי שבמזרח אפריקה, כך לפי הודעה רשמית ששחרר הפנטגון.



שר ההגנה מאטיס. יגיע לפגוש את רה"מ. צילום: רויטרס
שר ההגנה מאטיס. יגיע לפגוש את רה"מ. צילום: רויטרס



לפי הצהרת מטה משרד ההגנה האמריקאי מטרת הגעתו היא "לאשרר בריתות מפתח של ארה"ב ולדון בשיתופי פעולה שמטרתם לייצב את האזור ולהביס את ארגוני הטרור בו".



5. כ-100,000 מטיילים פקדו במהלך השבת, חול המועד פסח, את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. מרשות הטבע והגנים נמסר כי עומסים נמדדו בעיקר בגן לאומי עין עבדת, שמורת טבע עין עקב, גן לאומי עין אפק ושמורת טבע נחל עמוד. כמו כן, רוב חניוני הלילה בדרום הארץ היו מלאים בליל שבת.