ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, אלוף משנה במיל' פינקי זוארץ, נפטר במפתיע הערב (שבת) במהלך שהותו בווייטנאם, כך אישר משרד החוץ  שפועל יחד עם השגרירות הישראלית במדינה להבאת גופתו לארץ. זוארץ, שככל הנראה לקה בדום לב, החל את דרכו הצבאית בחטיבת הצנחנים ובהמשך מונה למפקד גדוד 101. לאחר מכן שירת בתפקידי פיקוד שונים בחטיבה, עד מינויו למפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, שעליה פיקד באינתיפאדה השנייה. הוא הותיר אחריו אישה, שני בנים ושתי בנות. מועד הלווייתו יפורסם בהמשך.



עם גיוסו לצה"ל התנדב זוארץ לצנחנים והתקבל לפלנ"ט צנחנים, שם המשיך לקורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר, ובהמשך מונה למג"ד 101. במרץ 2000 הוא קודם לדרגת אל"ם ומונה למפקד חטיבה 646, חטיבת צנחנים במילואים בפיקוד הדרום, ושירת בתפקיד עד אוגוסט 2002. לאחר מכן שימש כמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה ופיקד עליה במהלך האינתיפאדה השנייה במבצעים כנגד הטרור הפלסטיני ברצועת עזה, ובהם מבצע "קשת בענן". 



בשמיני ביולי 2004, בעת סיור בסמוך למורג, נפצע זוארץ ממטען חבלה רב עוצמה וכף רגלו נקטעה. לאחר תהליך שיקום ארוך הוא שב לשירות פעיל כמפקד קורס פו"ם ברק.  כנגד זוארץ התנהל משפט צבאי בגין חיילת שהתלוננה כי הוטרדה מינית על ידו אולם זוכה. 



בשנת 2011 עבר זוארץ עם משפחתו לניו ג'רזי שארצות הברית, שם הם גרו בעקבות שליחות. באוקטובר 2013, לאחר חזרתו לישראל, נבחר לעמוד בראשות המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה.




שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר לאחר מותו: ״שמעתי בצער על מותו הערב של אל״מ במיל׳ פנחס (פינקי) זוארץ, לוחם ומפקד שכיהן בין היתר כמפקד עוצבת שועלי מרום וכמפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה. זוארץ שילם מחיר כבד כשנפצע קשה ואיבד את כף רגלו, אח״כ הוא הוכיח מהי נחישות אמיתית כששב לשירות פעיל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.״



יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפרד גם הוא מזוארץ: "אל״מ פינקי זוארץ, ראש מועצת בנימינה גבעת עדה, איש יש עתיד, נפטר היום במפתיע בגיל 52 בזמן טיול בווייאטנם. הוא תמיד נראה כמי ששום דבר לא יכניע אותו. לא הקרבות הקשים בהם השתתף, לא הפציעה שבה איבד את רגלו ואחריה השתקם וחזר לשירות פעיל. בסופו של דבר הלב הגדול שלו נדם. הוא יחסר לכולנו. יהי זכרו ברוך."



שר הפנים אריה דרעי ספד לו: ״פנחס זוארץ היה לוחם וקצין אגדי, שאיבד את כף רגלו בסיור ברצועת עזה ולמרות זאת נאבק באופן מעורר הערצה, השתקם ושב לשרות הצבאי. באותה נחישות ומנהיגות, הוא כיהן כראש מועצת בנימינה גבעת עדה והוביל אותה להישגים רבים. הוריתי לאנשי משרד הפנים לסייע בהטסת גופתו מווייטנאם לקבורה בישראל. יהיה זכרו ברוך״.