"אין לי מימון מאף גורם, אני מפרנסת יחידה ולפני שהתחלתי את החודש אני כבר צריכה לשלם 9,000 שקל על מעונות ושכר דירה, כך שהתוכנית הצילה אותי". כך מספרת ורד, אם חד־הורית לתאומים בני שנה ותשעה חודשים מרמת גן, על תוכנית "נתיבים לתעסוקה", שהוקמה על ידי עמותת ידידות טורונטו ומופעלת בידי עמותת כתף לכתף. 

התוכנית נותנת מענה ותמיכה לנשים חד־הוריות ולהורים רווקים, גרושים, אלמנים ופרודים לילדים בגילי מעון, ופועלת להשבתם למעגל התעסוקה באמצעות תמיכה כספית בתשלומי המעון.
במסגרת התוכנית, ההורה שעומד בקריטריונים מקבל מענק בסך 1,500 שקל בחודש (עבור כל ילד) למשך שלושה חודשים, באופן מיידי. לאחר מכן, הוא מקבל מענק של 300 שקלים בחודש למשך תשעה חודשים, שבהם מלווים אותו ומסייעים לו בהכוונה תעסוקתית ומקצועית.

"זו הושטת יד אמיתית, משיכה מהתוהו ובוהו של בעיות כלכליות. הורידו לי אבן מהלב", מסבירה ורד, שבעזרת המענק יכלה לרשום את ילדיה למעון בראש שקט. "ישבתי אובדת עצות לחשוב מאיפה אני מגייסת כסף שיהיה לי לשלוח את הילדים למעון, כדי שאוכל לעבוד. לא ידעתי מאיפה אני מתחילה בכלל. אני עצמאית, כך שאף אחד לא דואג לי. פתאום היה לי מקום ושקט נפשי למצוא עבודה. זה אחד הדברים הטובים שקרו לי", היא מוסיפה.
בת אל דמרי, מנהלת התוכנית בכתף לכתף, מדגישה כי רק כ־400 מקרים מטופלים על ידי הארגון, שמעוניין לעזור לעוד הורים במצב זה. "יש לנו תקציב ואנחנו מחפשים עוד הורים הנמצאים בסטטוס הזה. אנחנו מלווים את ההורה במשך שנה ונוסף לתשלומים עבור המעון, אנחנו בודקים שהם מקבלים את כל הזכויות, שמופרשים להם כספים לפנסיה ועוזרים להם לחפש עבודה".
דמרי מציינת כי 93% מהנשים שמתקבלות לפרויקט משתלבות בשוק העבודה ועובדות ברצף ולא בעבודה זמנית.