גדי שפי, קצין מעוטר ומפקד שייטת 13 לשעבר, נפטר השבוע בתאילנד והוא בן 75.  שפי נולד בקיבוץ תל יוסף. הוא התגייס ליחידת שייטת 13 שם שירת במרבית זמנו בצה"ל. כלוחם וקצין ביחידה הוא השתתף בפעולות צבאיות רבות כאשר הבולטת ביניהן הייתה פיקוד על כוח מהשייטת במבצע ברזלית למיקוש מסילת ברזל בגדה המערבית של תעלת סואץ, לאחר מלחמת ששת הימים. לאחר מכן, יצא שפי לקורס חובלים ופיקד על פלגת ספינות טורפדו ועל מוצבי חיל הים באזור תעלת סואץ.  

במהלך הימים האחרונים, מאז ה-9/4 נותק הקשר בין בני משפחתו של שפי ז"ל, מה שעורר אצלם דאגה גדולה, כיוון שבכל פעם שטס, הקשר איתו היה רציף. לאחר כמה ימים של חששות, החלו מקורבים להפעיל קשרים בתאילנד ובמהלך ליל אמש, לאחר שבדקו בתחנות המשטרה ובתי החולים, הובהר להם שגופת גבר, שתאמה את תיאורו של שפי, נמצאת בחדר המתים. גורם בטחוני ישראלי עשה מאמצים ניכרים להפעיל את כוחות הביטחון התאילנדים ולפנות בוקר הגיעה הבשורה המרה, שככל הנראה זוהתה הגופה כזאת של שפי. 
 
שפי היה ידיד שלי במשך 50 שנה, שכל מקום שאליו הגיע נהג לרכז תשומת לב, איש אוהב חיים, בשל היותו איש רעים. בני משפחתו מנסים כעת לעשות מאמצים שתיערך חקירה כיצד לא נבדקה הגופה ומדוע לא דווח לבני המשפחה על הימצאותה.

גדי שפי שב ליחידתו ב-1970 כסגן מפקד השייטת ופיקד ב-1973 על כוח במהלך מבצע אביב נעורים שתפקידו היה לפוצץ בית מלאכה ששימש את ארגון הפת"ח בביירות. לפני כן, בפברואר באותה השנה פיקד על כוח מהשייטת שהשתתף במבצע ברדס, במהלכו פשטו כוחות צנחנים והשייטת על יעדי מחבלים כ-180 ק"מ בעומק לבנון מצפון לעיר טריפולי. תחת פיקודו של שפי, השמיד כוח השייטת מבנה של ארגון החזית העממית.
כמו כן, כסגן מפקד השייטת זכה שפי בעיטור המופת במלחמת יום כיפור. בפירוט הנסיבות בגינן קיבל את העיטור נכתב כי "סא"ל גד שפי על כוח שחדר לאזור מעגן ערדקה שבים-סוף. הכוח עמד במשימתו, אגב שימוש בשיטה ובאמצעים מאולתרים והשלים משימתו על-אף השמירה המוגברת של האויב. בפעולתו זו גילה אומץ-לב, קור-רוח כושר מנהיגות ודבקות במשימה למופת".
שפי מונה ביוני 1976 למפקד השייטת, אך עם זאת, לא זכה לקידום לדרגת אלוף משנה כפי שהיה אמור, מאחר והיה תלוי נגדו תיק חקירה בגין גרימת מוות ברשלנות בתאונת אימונים. הוא שירת בתפקיד עד אוגוסט 1978 כאשר תחת פיקודו השתתפה יחידתו בין היתר במבצע ליטני בלבנון באותה השנה.