כוחות ההצלה איתרו היום (שלישי) את גופתו שך איתמר אוחנה, הנער בן ה-17 מקריית שמונה, שנעדר מאז יום רביעי שעבר, לאחר שנסחף לעומק האגם וטבע. הגופה אותרה על ידי הסונאר שחובר לספינת הדיג, וצוללנים משו אותה מן הים והועברה לבסיס השיטור הימי בדגניה, שם עברה. אתמול נמשו מן המים גופותיהם של לירון כראדי ונחמן איטח, שהובאו היום למנוחות באור עקיבא ובירושלים.



הבוקר, לפי מציאת הגופה, אמר חננאל אוחנה, אחיו של איתמר, כי המשפחה כבר השלימה עם העבודה שהוא אינו בין החיים. "אנחנו מסתכלים על המים ומשתגעים, אך כרגע מתרכזים בלמצוא אותו כדי שיהיה לנו מקום שבו נוכל לעלות אליו", אמר בראיון בגלי צה"ל. 



"איתמר היה ילד מיוחד, הוא היה ילד שכולו טוב, הכל היה סובב סביבו בבית", אמר חננאל, שסיפר גם על האירוע שהביא להיעדרותו של אחיו: "הוא נכנס למים במטרה להציל את חבריו. הייתה פה רוח מטורפת של 70 קמ"ש ומדובר בטרגדיה מטורפת. אנשים לא מבינים את זה והם צריכים להיכנס לפרופורציות".



כאמור, היום הובאו למנוחות לירון כראדי ונחמן איטח. כראדי ז"ל הותיר אחריו שני הורים, עופר וליאת, ושני אחים, שי וגד. בהלוויה לא נישאו הספדים מכיוון שמדובר בחודש ניסן שבו לא מספידים, אך אמו ליאת, שנמנעה לעשות זאת, התייפחה על קברו וזעקה: "איפה אתה בני אהובי? איך בורא עולם עשית לי את זה? איך הלכת לי? איך הלכת לנו בן אהוב שלנו?"
אביו של לירון, עופר כראדי, שנמנע גם הוא מלהספיד את בנו, זעק בבכי קורע לב ליד חלקת הקבר הטרייה: "איך עשית לי את זה בן? אתה בן הזקונים שלנו. כל הזמן וכל הימים האלה חיכיתי שתצא מהמים ולא באת". כשהוא נחנק מבכי הוסיף: "בן הזקונים שלנו, מדהים היית. זה לא אמיתי מה שקורה פה. אלוהים איך עשית לנו את זה? בבקשה אל תיקחו אותו ממני".

לירון כראדי ונחמן איטח, ז"ל. צילמים: פייסבוק
לירון כראדי ונחמן איטח, ז"ל. צילמים: פייסבוק

 
הלווייתו של נחמן איטח התקיימה מוקדם יותר בבית העלמין "גבעת שאול" שבירושלים, בהשתתפות מאות אנשים. כזכור, איטח טבע לאחר שמזרן הים שעליו שכב עם חברתו התהפך. חברתו ניצלה בזכות רוכבי אופנוע ים שעברו במקום.
במהלך ההלוויה נשמעו זעקות שבר מצד משפחתו שהתקשו להיפרד ממנו. "נחמן, למה הלכת לי?", זעקה אמו בקול שבור. אביו דוד נפרד ממנו במילים: "נחמן, אנחנו אוהבים אותך ומוחלים לך". דודו של איטח, דוד, ספד לו גם הוא: "המוות נכנס בחלון כמו גנב. מאיפה המכה הזו באה עלינו. כבר קברתי אח וכמה אחיינים. כמעט כל שנה-שנתיים הולך מישהו במשפחה. שהקדוש ברוך הוא יפסיק את הגזרה הזו".