לאחר חודשים של שמועות על התמודדות אפשרית של חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) על ראשות מפלגת העבודה, הגיעה ההודעה הרשמית. בסרטון ששחרר היום ח"כ מרגלית, בו הודיע על התמודדותו, אמר מרגלית כי "שמאלני הפך להיות קללה בישראל, ואנחנו נעצור את זה. כן, אני שמאלני ולא מתבייש בזה. רק כשנפסיק להוריד את הראש ולהתבייש במי שאנחנו – ננצח. המפלגה בראשותי תרחיב ותוביל את מחנה השמאל עד החלפת ממשלת הימין".



בנוסף לכך, התייחס מרגלית לבעיות של השמאל, כפי שהוא רואה אותן ואמר כי בכוונתו "מתכוון להוביל מחנה שמאל שגאה בעצמו, כי מפעל ההסתה והשיסוי של נתניהו גרם לרבים מידי להסתתר ולהתבייש. רק אם נציב אלטרנטיבה ברורה יבחרו בנו. אם נטשטש את זהותנו כמו שעשינו עד היום- נתרסק עוד. השמאלנים חוזרים להיאבק על הנורמות והערכים שבשמם השמאל הקים את המדינה, ואנחנו מפסיקים להתבייש במי שאנחנו. מליוני אזרחים מחכים לנו".



מרגלית לא התייחס ליריביו הרבים במפלגת העבודה, ובהם גם ליושב ראשה הנוכחי, יצחק הרצוג, אך כן תקף את יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, אותו הגגיר כתופעה חולפת. "לפיד יחלוף עם הרוח, מפני שהוא מנסה להיות חיקוי של נתניהו. זה או דרך רבין או דרך נתניהו, ואנחנו בוחרים בדרכו של רבין. אם ננסה להיראות כמו לפיד- נפסיד ללפיד".