העולם מתחלק לשלוש - אלו ששונאים ספורט, אלו שמחבבים ספורט ואלו שמכורים לספורט וצריכים אותו מוזרק לווריד במינונים הולכים וגדלים. אם אתם נמצאים בקבוצה הראשונה, ונמנעים מתזוזה, המחקר הבא הוא בשבילכם. זאת במידה ואתם רוצים לחיות הרבה שנים. אם לא, עברו למאמר הבא. אלו מכם שעושים הרבה ספורט - הרווחתם. על פי ממצאים מדעיים חדשים, ספורט יגרום לכם לחיות הרבה יותר שנים, בייחוד ריצה.

כבר זמן מה אנו יודעים שלעסוק בפעילות גופנית זה בריא, אך כעת מחקר מאוד מדויק וספציפי שופך אור על הנושא המרתק והחשוב הזה. על פי המחקר הטרי, שעת ריצה תוסיף שבע שעות לחייכם. מעבר לכך, עולה מן הנתונים שריצה תורמת לאריכות ימים יותר מכל ספורט אחר, ויכולה להוסיף עד שלוש שנים לחייכם. הבשורות הטובות הן שמדובר בספורט זמין וחינמי, וכן אין זה משנה מהו המרחק אותו אתם רצים, או מה היא מהירות הריצה שלכם, הסיכון שלכם למות מוות מוקדם יירד בכ-40%.
במהלך המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי, the journal Progress in Cardiovascular Diseases, השתתפו מעל 55,000 גברים ונשים, בין הגילאים 18-100, במשך 15 שנים. מחבר מוביל במחקר, דק צ'ו לי, מרצה באוניברסיטת אייווה סטייט אמר כי "מצאנו כי רצים הראו ירידה משמעותית יותר בתמותה בהשוואה לאנשים שעסקו בסוגים אחרים של פעילות גופנית".

למרות הממצאים החוקרים לא בטוחים למה דווקא ריצה מועילה יותר מכל שאר סוגי הספורט להארכת חיים. אך, לדעתם זה נובע מכך שריצה עוזרת להלחם בגורמי סיכון נפוצים שמובילים למוות בטרם עת, כגון לחץ דם גבוה ועודף שומן בגוף, בייחוד באזור הבטן. בנוסף ריצה מעלה את הכושר האירובי, אחד האינדיקטורים הידועים כתורמים לבריאות לטווח ארוך.
לפני שלוש שנים, אותו צוות חוקרים מצאו כי ריצה של שבע דקות בלבד, מורידה את הסיכוי למות ממחלות לב. במחקר החדש, המשתתפים דיווחו כי רצו בממוצע כשעתיים בשבוע. עוד עולה מהמחקר שגם סוגים אחרים של ספורט מאריכים את תוחלת החיים, אך במידה פחותה בהרבה. פעילויות גופניות כמו הליכה או רכיבה על אופניים מורידות את הסיכון למוות מוקדם ב12%.
 

via GIPHY