בערב חג שני של פסח, כשרובנו התכוננו לארוחת החג, טיילנו או סתם התכוננו לקראת החזרה לשגרה, עברה על אייל טלמור (40) ובנו פלא בן ה-14 טראומה של ממש. השניים הוכו לדבריהם באכזריות, נאזקו ונעצרו, והוכו שוב, בידי חבורת שוטרים ממשטרת טייבה. טלמור, שהוכה לדבריו גם באמבולנס, הגיע לבית החולים בילינסון כשהוא מחוסר הכרה ומונשם.



בנו הקטין נעצר, הוכה בניידת וספג קללות מהשוטרים, שאף אמרו לו שאביו מת. לאחר שהגיע לתחנה, לא דיווחו השוטרים למשפחתו על המעצר (האב כאמור הוכה עד אובדן הכרה) ואף סירבו למסור פרטים על הימצאו.

אייל טלמור שותת דם לאחר מעצרו


"מכות עם שוקרים"


"ישבנו יחד בגן בכוכב יאיר, ליד הבית של ההורים שלי", מספר אייל. "אני קראתי עיתון ופלא שם לי ראש על הכתף ושר. הגיע אלינו סייר מלווה בשני שוטרים ממשטרת טייבה וביקש תעודת זהות. נתתי לו. הוא הכניס אותה לכיס ושאל 'מאיפה אתם?'. עניתי 'כוכב יאיר' והילד, שגר עם אמו, אמר 'פרדס חנה'. באותו רגע, פשוט בלי שום סיבה, הם קפצו עלינו ופוצצו אותנו במכות. תוך כמה שניות כבר היו שם עוד עשרה שוטרים בערך, רובם על אזרחי, חמושים בשוקרים ואלות וגם הם הכו אותנו. צעקתי להם 'מה אתם עושים? אני הייתי בגולני!' אז אמרו לי 'אנחנו חיזבאללה!' וצחקו".



בשלב הזה, לדברי טלמור, הוא נאזק כשהוא זב דם וכך גם בנו הקטין. בסרטון שצולם על ידי עובר אורח והגיע לידי "מעריב השבוע", נראה טלמור אזוק כשדם רב זב מראשו. בסרטון הוא נראה אומר לשוטרים כי בנו קטין. "אותי הכניסו לאמבולנס ושם, כשאני אזוק, המשיכו להרביץ לי. אחר כך זרקו אותי בבית החולים והלכו, אחרי שנתנו לי לפחות עשרים פעם מכות עם שוקרים, עד שאיבדתי את ההכרה", אמר.



בדוח הרפואי כתוב כי טלמור הורדם והונשם וסבל מחבלות בראשו ובפלג גופו העליון, כולל שלוש צלעות שבורות, פגיעות בריאה, וסדקים בעצמות כף יד ימין ומפגיעות בראייה ובמערכת הנשימה.



סיכום הטיפול הרפואי באייל טלמור. צילום: באדיבות משפחת טלמור
סיכום הטיפול הרפואי באייל טלמור. צילום: באדיבות משפחת טלמור



"אמרו לי 'אבא שלך מת'"


אייל טלמור ממשיך ומספר את מה שקרה לבנו, פלא (14), שנעצר ונאזק אף הוא. "בניידת הרביצו לו. אמרו לו 'אבא שלך מת. תשכח ממנו. הוא עם אלוהים'. אחרי שהגיע לתחנת טייבה החזיקו אותו שם 5-4 שעות. לא דיווחו לאף אחד שהוא שם".



פלא סיפר למעריב אונליין ש"בתחנה, כשאני אזוק הרביצו לי בגרון. היה לי דם בפה. כשביקשתי להשתין נכנס איתי לתא שוטר ולא הצלחתי. אז הם אמרו שזלזלתי בכבוד המשטרה, ואזקו אותי גם ברגליים וגם בידיים. שמו אותי בחדר אחר עם יס"מניקים, שגם הם נתנו לי מכות. אמרו לי 'שתוק חתיכת כלב'".



פלא מדגיש כי "כל הזמן הזה לא אמרו לי איפה אבא שלי ולא במה אני חשוד. כשסיימו להרביץ לי שמו אותי בחדר חקירות. החוקר אמר שהוא צריך לעשות כמה דברים ונתנו לי לשבת אזוק שלוש שעות. החוקר השני, שלא היה קשור אלי בכלל, אמר לי 'אבא שלך היה כוסית בצבא של כוסיות'. וכל הזמן אמרו לי שאבא שלי מת. הפעם האחרונה שראיתי אותו לפני זה הייתה כשראיתי אותם דופקים לו את הראש בסלע פעם אחר פעם אחר פעם".



הוא הוסיף כי "אחרי שלוש שעות נוספות, כשסיימו לחקור אותי, אמרו לי שיש לי פגישה עם הסנגור. הוא שאל אותי מה קרה. אמרתי לו שבדיוק סיפרתי את זה לחוקר. הסנגור אמר לי שהעבודה שלו נגמרה ואין לו מה לעשות שם. השוטר אמר לי שהוא פותח לי תיק על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ותקיפת שוטרים והכניס אותי למעצר בית עד יום שישי. סבא שלי, שבכלל שמע מחבר איפה אני בא אחרי שש שעות וחתם על השחרור שלי".



כאשר דב, אביו של אייל טלמור הגיע עם עורך דינו לשחרר את פלא, נכדו, ממעצר הבית השוטר התובע אמר שאינו יודע במה מדובר. עורך הדין הראה לו. השוטר אמר "אוי ואבוי" ופלא שוחרר מיידית.



החפצים שניתנו לשוטרים נעלמו


טלמור מספר שבדוח השחרור השוטרים רשמו כי מצאו אותו חבול לאחר שהרביץ לעצמו עם אבן בראש. יש לציין שטבעות זהב, תעודות ורישיונות שהיו על טלמור ובגדים שהיו עליו הובאו לשוטרים על ידי האחראי על הטראומה בבית החולים, נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה.


טלמור עצמו, שעבר שירות קרבי בגולני, סובל מפוסט טראומה ומטופל בקנאביס רפואי. למרות זאת, בזמן שהוא ובנו הוכו ונעצרו בידי השוטרים, לא היה ברשותו קנאביס או אלכוהול.



אתמול, לאחר שלושה ימי אשפוז, הוא השתחרר מבית החולים. "האחות בבית החולים, מקלנסווה, שאלה אותי 'מה זה? מה קרה לך?' אמרתי לה שתקפו אותי שוטרים, אז היא אמרה לי בצחוק 'אולי הם חשבו שאתה ערבי?'. עניתי לה 'אולי הם חשבו שאני אתיופי' ושנינו צחקנו צחוק מריר. צחקנו ובכינו", הוא מספר.



מן המשטרה נמסר בתגובה כי "בתאריך 16 באפריל התקבל דיווח לפיו שני מאבטחים ביישוב כוכב יאיר הותקפו על ידי שניים לאחר שחשדו בהם כי מדובר בפורצים. שוטרים שהגיעו אל המקום, פתחו בסריקות אחר שני החשודים עד שאתרו אותם שרועים על הארץ, כשהמבוגר בהם אוחז במשקה אלכוהולי והם נראים במצב שכרות ומדיפים ריח אלכוהול. השוטרים ביקשו מהשניים להזדהות, אולם הם סרבו והחלו לתקוף את השוטרים".



"במהלך האירוע הטיח המבוגר את ראשו בסלעים ובניידת תוך שהוא מודיע לשוטרים שפצעיו ישמשו כראייה במח"ש נגדם. במהלך הניסיון לעצור את החשודים, נפגע אחד השוטרים ונזקק לטיפול רפואי. שני החשודים נעצרו ונפתח נגדם הליך פלילי", נמסר.