שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (רביעי) על צו לביטול מס הקניה על טלפונים סלולריים, ‏כחלק מתוכנית "נטו משפחה" של משרד האוצר. באמצעות הפחתת המסים על בגדי תינוקות, הנעלה ומכשירי סלולר בעלות של מאות מיליוני שקלים, התכנית אמורה להפחית את יוקר המחייה. הצו שעליו חתם כחלון כולל ביטול מס הקניה על טלפונים סלולריים, סוללות לטלפונים סלולריים, וכן כרטיסי SIM. הפסד ההכנסות למדינה מהמהלך מוערך ב-450 מיליון שקלים לשנה, וביטול המס יכנס לתוקף עם פרסום הצו ברשומות.



לאחר החתימה, שר האוצר אמר: "במסגרת תוכנית 'נטו משפחה', חתמתי על צו שמוריד את מחירי מוצרי הסלולר בעשרות אחוזים. זו בשורה לצרכנים ולמשפחות. כולנו יודעים מה הם המחירים האמיתיים של המוצרים האלו בחו"ל ולא נשלים עם המחירים הגבוהים שגובים כאן. במקום שבו ניתן להפחית מסים מבלי לפגוע בתעשייה המקומית – נעשה זאת, במטרה להוזיל את המחירים לצרכנים ולהקל על משפחות עובדות".



כזכור, התכנית הוצגה אתמול במסיבת עיתונאים אשר בפתחה אמר: "אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל באחריות וכתוצאה מכך, התווספו עודפים האוצר. הכסף שהצטבר הוא של הציבור, שלכם האזרחים, שמשלמים את המסים. נבחרנו לסייע לזוגות הצעירים, למשפחות העובדות, ובשבועות הקרובים נעסוק בנכים, אלו שחיים אך ורק מקצבאות".



כחלון עקץ במהלך דבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. "כולם מדברים על מעמד הביניים ולא עשו דבר. אפשר לדבר על השמן והרזה, או לשאול איפה הכסף, אבל צריך לעשות. צריך להגדיל את מעמד הביניים, לאפשר לאנשים לעלות אליו ולא להפך", אמר, "אנחנו אומרים היום בקול ברור לישראלים שעובדים, המדינה צריכה לדעת לתת ולא רק לקחת. המשק הישראלי חזק מאי פעם האבטלה נמוכה, זה לא בא משום מקום".



"אנחנו בעד שיישאר יותר נטו לעובדים, זה טוב למשק ועושה צדק", הוסיף שר האוצר. "זאת תוכנית כלכלית, לא תוכנית רווחה. אנחנו ממשיכים במאבק יוקר המחיה. בחג הזה שולחן הסדר היה זול יותר, פתחנו את השוק לתחרות". לדבריו, "אנחנו נמשיך להיאבק בקבוצות הלחץ. אלה אנשים חזקים, שיודעים לעבוד בתקשורת, עם הרבה כסף, עם הרבה לוביסטים, אבל לא נפחד מהם, אנחנו נוביל לסבסוד צהרונים, תוספת נקודות זיכוי והגדלת מענק העבודה למשפחות עובדות. אנחנו גם נפעל להורדת מיסי קניה על בגדי תינוקות ועל סלולר.