ביום ראשון הקרוב עתידים לנחות בישראל שלושה מטוסי "אדיר" (F-35ׂ) נוספים בשעות אחר הצהריים. שלושת המטוסים, אשר ימריאו מחר (שישי) מבסיס האימונים בארצות הברית, יצטרפו לשני מטוסי ה-"אדיר" שנחתו בבסיס נבטים בדצמבר 2016. כמו כן, הוחלט כי ביום העצמאות הקרוב, טייסת האדיר עתידה להשתתף לראשונה במטס חיל האוויר.


אימון תדלוק אווירי של מטוסי האדיר

לקראת הגעתם לישראל, ביצעו השבוע המטוסים אימון תדלוק אווירי בארצות הברית, שאת תיעודו מפרסם כעת דובר צה"ל. לפני כחצי שנה, ואחרי שנה וחצי של הכנות אינטנסיביות, ועוד כמה שעות של עיכוב בגלל תנאי מזג האוויר, נחתו שני מטוסי ה-F-35 - "האדיר" - בישראל, אחרי שהמריאו מאיטליה. 5,000 אורחים, בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ועמיתו האמריקאי אשטון קרטר, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הדרימו לבסיס נבטים לחזות ברכש החדש של חיל האוויר.



הנשיא ריבלין אמר בטקס כי "העוצמה האדירה שתנחת כאן תשנה את המזרח התיכון. את טיבו של השינוי ואת ההשפעה שלו על האזור כולו עוד מוקדם להעריך, אבל השינוי עוד מעד כאן והוא יתחולל ברגע. כלי הטיס שינחת כאן ישנה את כללי המשחק ויגדיר מחדש את יכולות ההרתעה של מדינת ישראל ויגדיר מחדש את מרחב הפעילות שלנו. כבר עכשיו יודע כל אויב שהוא חשוף ופגיע ושלא כדאי לפגוע בישראל. זהו סופו של תהליך ארוך בו מדינת ישראל בנתה את כוחה שנים לקדימה".



מפקד חיל האוויר,האלוף אמיר אשל, אמר אז כי "השמש התחלפה בירח מלא ובעוד דקות אחדות ינחתו טייסים אמריקאים שעשו מאמץ להביא את המטוסים הביתה היום ועל כך אנו מודים להם. לפני 40 שנים נחתו כאן מטוסי אף 15. חיל האוויר רשם מאז הישגים חסרי תקדים. המזרח התיכון הפך למרחב האווירי המאוים ביותר בעולם ולכן הלכנו לפני 15 שנה לרכישת מטוס הקרב הטוב בעולם. אנחנו יודעים היטב שהוא המטוס הטוב ביותר בעולם ואנחנו הראשונים לקלוט אותו. הוא יהיה שונה מיתר מטוסי האף 35 והוא מוכן לקלוט מערכות ייחודיות פאר התעשיות הביטחוניות. זו תוכנית ישראלית יוצאת דופן ומהלילה יתחיל מפגש מרתק בין אדם למכונה. המפגש יוליד רעיונות חדשים ויכולות חדשות והוא יהפוך לכחול לבן".