1. צה"להשיב אש לאחר זליגות ירי מסוריה:צה"ל תקף בערב שישי את מקורות השיגור של שלוש פצצות המרגמה שנחתו מוקדם יותר באותו יום ברמת הגולן. כזכור, כולן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים, ומהוות ככל הנראה זליגה בלתי מכוונת מהלחימה בסוריה. לנפילה הראשונה, שאירעה אחר הצהריים, לא קדמה אזעקת "צבע אדום", אך בהמשך נשמעה האזעקה שאחריה אותרו שתי נפילות.



פצצות מרגמה זולגות מפעם לפעם מעבר לגבול מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה והתפשטה לאזור הרמת הסורית. צה"ל מגיב לרוב לזליגות בתקיפה משלו. כזכור, בשבועות האחרונים קיים מתח מסוים סביב פעילות צה"ל מעבר לגבול, לאחר שצבא אסד ירה טיל נ"מ לעבר מטוס חיל האוויר שהיה בדרכו, ככל הנראה, ליעד אסטרטגי בסוריה - תקיפה שכמותה מתבצעת כשעולה חשש שנשק מתקדם מועבר ליד חיזבאללה.



2. פרץ יחזור להנהיג את המחנה הציוני? סקר חדש שנערך בקרב מתפקדי העבודה על ידי רפי סמית ממכון סמית למחקר חושף כי לו היו מתקיימות הבחירות היום היה עמיר פרץ מוביל עם 28 אחוזים, כאשר על המקום השני מתמודדים באופן צמוד עמר בר לב ואבי גבאי עם 19 אחוזי תמיכה בכל אחד מהם. יצחק (בוז'י) הרצוג נמצא קצת מאחוריהם, עם 16% תמיכה.



התפלגות תשובות המשיבים לסקר. עמיר פרץ מוביל
התפלגות תשובות המשיבים לסקר. עמיר פרץ מוביל


הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים כמדגם מייצג של מתפקדי המפלגה. הדגימה נעשתה באופן פרופורציונאלי הן למחוז והן לגיל המתפקדים. טעות הדגימה עומדת על 4.5%.



לעומת זאת, המועמד אראל מרגלית, שרק בימים האחרונים הצהיר באופן רשמי על התמודדותו בפריימריז, זכה רק ל-14 אחוזי תמיכה בלבד, זאת מעט לאחר פרסום קמפיין "השמאלנים" שלו שעורר הד ציבורי.



עמיר פרץ. יש לו סיבה לחייך. צילום: אבשלום ששוני
עמיר פרץ. יש לו סיבה לחייך. צילום: אבשלום ששוני



3. הראיון של נתניהו: בראיון שהעניק רה"מ לרשת "פוקס ניוז" בערב שישי טען נתניהו כי "העולם לא יוכל לאפשר לאיראן לפתח נשק אטומי", והסביר כי "עימות עם מדינת טרור אסלאמית, שבבעלותה נשק גרעיני, יגרום לנזק בלתי הפיך". לדבריו, "אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אם נהיה תקיפים בדעתנו בנושא הזה נוכל לוודא שזה לא יקרה".



בהתייחס ליחסים בין ישראל לפלסטינים אמר נתניהו כי על הרשות "להפסיק לממן טרוריסטים". הוא הסביר כי "הם מעניקים מאות מיליוני דולרים בשנה לטרוריסטים ולבני משפחותיהם שרצחו ישראלים ואמריקאים", והוסיף: "מה שמוביל אותם הוא העקרון לפיו - ככל שתהרוג יותר כך נשלם לך יותר".



רה"מ חתם את דבריו בפנייה להנהגה הפלסטינית: "אני חושב שהמבחן הראשון לשלום הוא שלהם. אתם מעוניינים בשלום? תוכיחו את זה. תתעמתו עם הטרור, תפסיקו לתגמל לטרוריסטים".



נתניהו. לדבריו, "עימות עם מדינה מוסלמית עם נשק גרעיני תגרום לנזק בלתי הפיך". צילום: פלאש 90
נתניהו. לדבריו, "עימות עם מדינה מוסלמית עם נשק גרעיני תגרום לנזק בלתי הפיך". צילום: פלאש 90



4. בדרך למאסר? כתב אישום הוגש נגד הישראלי בן ה-18 מאשקלון שהטריד, לפי החשדות נגדו, מרכזים יהודיים בפלורידה שבארה"ב, כך לפי הצהרת משרד המשפטים האמריקאי. שמו של הנער לא הותר לפרסום בישראל עד כה.



הנער היהודי מואשם בכך שהתקשר עשרות פעמים למרכזים יהודיים באורלנדו ובפלורידה בין ינואר למרץ השנה תוך שיגור איומים על הטמנת פצצות במרכזים אלה. בחקירתו נתגלה כי מלבד השיחות הללו, הוא ביצע כ-245 שיחות דומות בין השנים 2015 ל-2017 לבתי ספר בארה"ב ובקנדה שבעקבותיהן פונו אלפי תלמידים ממוסדות הלימוד.



החשוד באיומים על מוסדות יהודיים. יעמוד לדין בארה"ב. צילום: אבשלום ששוני
החשוד באיומים על מוסדות יהודיים. יעמוד לדין בארה"ב. צילום: אבשלום ששוני



5. חמסיןשרב כבד שרר במהלך השבת בכל חלקי הארץ שהבריח המונים לחופי הרחצה, שהפכו למקום מפלט מהחום הכבד, כאשר כבר משעות הבוקר חופי הרחצה היו מלאים וגדושים במתרחצים. בחופי תל אביב נרשמה תנועה ערה במיוחד על רקע חסקות ומפרשיות שיצרו אווירה פסטורלית.



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר שבאזורים רבים נרשמו למעלה מ-40 מעלות ובכל הארץ נרשם מזג האוויר שרבי. בבית דגן נמדדו 38 מעלות, בבית שאן – 41, בגלגל – 43, בעין גדי – 40, בבאר שבע – 41, בכנרת – 40, באילת – 40, בתל אביב – 36, בירושלים – 34 ובחיפה – 36.



חוף בננה ביץ' בתל אביב מלא במתרחצים. צילום: אבשלום ששוני
חוף בננה ביץ' בתל אביב מלא במתרחצים. צילום: אבשלום ששוני



6. אובמה חוזר: נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מסיים את חופשתו מהחיים הציבוריים, כך לפי ה"ניו יורק טיימס". אחרי ארבעה חודשים של הימנעות מהחיים הציבוריים, והתמקדות בנופש וכתיבת זיכרונות, אובמה צפוי להשתתף במהלך השבוע הקרוב באירועים הפומביים הראשונים בהם הוא לוקח חלק מאז פרישתו.



ברק אובמה. מסיים את חופשתו מהחיים הציבוריים. צילום: רויטרס
ברק אובמה. מסיים את חופשתו מהחיים הציבוריים. צילום: רויטרס



הוא יגיע לעירו שיקגו ביום שני, שם ישתתף בטקס עם סטודנטים מאוניברסיטת העיר. לאחר מכן הוא צפוי לשאת נאומים, כאשר חלקם יינתנו באופן פרטי תמורת תשלום וחלקם ציבוריים. בהמשך הוא צפוי לפגוש את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לאירוע מתוקשר. לפי הכתבה, גורמים מקורבים ביותר לאובמה טוענים כי הנשיא לא מתכוון לתקוף את טראמפ בצורה ישירה, והוא נחוש בעמדתו כי "לארצות הברית יש נשיא אחד בלבד". 



7. "דעאש התנצל על ירי לעבר ישראל": שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, שהכריז לאחרונה על חזרתו לחיים הפוליטיים, חשף ב"שבת תרבות" בעפולה בראיון לאלי לוי, כי ארגון המדינה האסלאמית התנצל בעבר על ירי לעבר ישראל: "אנחנו לא צריכים להתערב במה שקורה בסוריה, דאעש ירו פעם בטעות לשטחינו והתנצלו על כך".



משה יעלון. ביקר את התנהלותו של ליברמן בפרשת אזריה. צילום: צילום מסך יוטיוב
משה יעלון. ביקר את התנהלותו של ליברמן בפרשת אזריה. צילום: צילום מסך יוטיוב



כמו כן, הוא ביקר את שר הביטחון אביגדור ליברמן וחזה כי הערעור שהגישו פרקליטיו של אלאור עזריה לא יסייע לאחרון: "אני לא סומך על ליברמן. לא הייתי קונה ממנו מכונית משומשת. אנשי ישראל ביתנו הקימו חמ"ל בבית של אלאור עזריה. עורך הדין לא יצליח בערעור שלו חבל על בריאות ההורים".