השרב הכבד ששרר היום הבריח המונים לחופי הרחצה, שהפכו למקום מפלט מהחום הכבד. אמנם עונת הרחצה הרשמית תיפתח רק ביום חמישי, ואז גם יפעלו כל תחנות ההצלה בחופים במתכונת מלאה, אבל כבר משעות הבוקר חופי רחצה היו מלאים וגדושים במתרחצים. בחופי תל אביב נרשמה תנועה ערה, על רקע חסקות ומפרשיות שיצרו אווירה פסטורלית.

רשות הטבע והגנים הודיעה כבר בבוקר שגן לאומי חוף פלמחים נסגר עקב עומס מבקרים. באזור גם נרשמו עומסי תנועה כבדים. במהלך השבת פקדו כ-6,000 מבקרים את החוף הפופולארי. עומסים כבדים נרשמו גם בגן לאומי נחל אלכסנדר, בחוף בית ינאי ובגן לאומי ירקון, במתחם תל אפק, שם התקיימה פעילות מיוחדת לכל המשפחה לציון יום כדור הארץ והעלאת המודעות והחשיבות לשמירתו.
לעומת זאת, יערני קק"ל דיווחו שביערות ובפארקים שאינם נושקים לים ולנחלים זורמים, נרשמה תנועה דלילה ביותר של מטיילים ובחניונים שבמהלך פסח היו מלאים עד אפס מקום נראו כלי רכב בודדים.
חוף הים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

בשמורת הטבע עין גדי איבדה מטיילת את הכרתה, בעקבות מכת חום. היא טופלה במקום על ידי פקחים של רשות הטבע והגנים וצוות רפואי שהגיע למקום.
החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר שבאזורים רבים נרשמו במהלך היום למעלה מ-40 מעלות ובכל הארץ נרשם מזג האוויר שרבי. בבית דגן נמדדו 38 מעלות, בבית שאן – 41, בגלגל – 43, בעין גדי – 40, בבאר שבע – 41, בכנרת – 40, באילת – 40, בתל אביב – 36, בירושלים – 34 ובחיפה – 36.
לפנות ערב החלה בריזה קלה שהגיעה מכיוון הים לשבור את השרב הכבד ובמהלך הלילה השרב יישבר לחלוטין. מחר תחול צניחה של 20-15 מעלות במידות החום והן כבר יהיו נמוכות מהממוצע.
ביום שני לא יחול שינוי מהותי בטמפרטורות, אבל בשלישי שוב תחל התחממות וצפוייה עלייה של 5-4 מעלות במידות החום. ברביעי תחול עלייה נוספת של 5-4 מעלות ושוב יהיה שרבי.