1. וולדמן ביג אין ג'פאן



נציגי חברת 'מלאנוקס טכנולוגיות' בראשות נשיא ומנכ"ל החברה איל וולדמן, השתתפו באירוע 'הספקטרום' שנערך בשבוע שעבר בטוקיו, יפן. האירוע נערך בקומפלקס Toranomon Hills- הממוקם במרכז הבירה היפנית. וולדמן הציג את פיתוחיה האחרונים של החברה בתחום הרשתות והמערכות הממוחשבות. קהל המאזינים כלל כ-300 מבכירי המשק ביפן וגם את שגרירת ישראל - רות כהנוב, הנספחת הכלכלית - נועה אשר, וז'אן בן אהרון זוגתו של וולדמן. אמן החושים ליאור סושרד, הדהים את האורחים בהופעה אינטראקטיבית.



2. רוה משחזרת בפני המשטרה



במוזיאון 'יד ושם' בירושלים נערך יום עיון לחברי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל – בראשותו של המפכ״ל רוני אלשיך. הנושא המרכזי ביום העיון היה משפט אייכמן והתפקיד המרכזי שמילאה בו משטרת ישראל. כזכור, בשעתו, הוקמה במשטרה יחידה מיוחדת בשם לשכה 06 - שסייעה בהכנת מסמכים ועדים למשפט, בחקירת אייכמן, ובשמירה עליו.



במהלך הביקור ב'יד ושם' דיברו בפני המוזמנים מיקי גולדמן ועמרם לוסקי – קציני משטרה בדימוס שלקחו חלק פעיל בליווי החקירה והמשפט של הבכיר הנאצי. אבנר שלו, יו"ר יד ושם, דיבר על חשיבות משפט אייכמן. המפקח הכללי הדגיש בדבריו את הגאווה הגדולה על תפקוד המשטרה באותה עת. עו"ד תמי רוה, בתו של התובע הראשי במשפט - גדעון האוזנר, שיתפה בחוויותיה כנערה צעירה, שהאזינה בבית, מאחורי הדלתות הסגורות, לסיפוריהם המזעזעים של ניצולי השואה, ובהם ק.צטניק - שאביה ראיין בביתם כדי לשכנעם לבוא להעיד במשפט. עו"ד יהודה רוה ואוה גולדמן הגיעו גם הם להאזין לבני זוגם.



תמי ויהודה רוה, מיקי ואוה גולדמן והמפכ"ל אלשיך. למדו לימדו על משפט אייכמן
תמי ויהודה רוה, מיקי ואוה גולדמן והמפכ"ל אלשיך. למדו לימדו על משפט אייכמן



3. הניצחון הסופי של זנדמן


במוזיאון תל אביב לאמנות, נערכה ברביעי פרמיירה להצגה "הניצחון הסופי", המבוססת על סיפור חייו הדרמטי של מייסד הקונצרן העולמי 'וישי', ד"ר פליקס זנדמן. ההצגה, מבית 'תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער', מביאה את סיפור ניצחונותיו של זנדמן - החל מהצלחתו לשרוד את השואה עת שהסתתר כילד, בבור מתחת למיטה במשך חודשים ארוכים, דרך הקמת קונצרן הרכיבים האלקטרוניים הבינלאומי 'וישי' (VISHAY) וכלה בתרומתו לביטחון ישראל.


הגיעו אל אולם אסיא באגף החדש של המוזיאון, כדי לצפות: מיקי ירושלמי - יו״ר תיאטרון אורנה פורת, לימור לבנת, רן גואטה - מנכ״ל התיאטרון, רותה זנדמן אלמנתו של פליקס ז״ל ובני משפחתו, חווה ואלפרד אקירוב, זיוה להט, בנה, דן להט ורעייתו רונית רייכמן.



4. תורן ושמיר באופנה



חנות הדגל הראשונה של מותג האופנה הבינלאומי SUPERDRY, הושקה בחמישי בקניון 'עזריאלי ראשונים' בראשון לציון. המותג מייצר פריטים לנשים ולגברים ועשה 'עלייה' לישראל אחרי שכבר הופץ ב-45 מדינות ברחבי הגלובוס. החנות בארץ נפתחה בהשקעה של כ- 2.5 מיליון ₪ ומשתרעת על פני 300 מ"ר. לאירוע הגיעו: רונן שמיר מנכ"ל 'אלפא קוסמטיקה' - יבואנית המותג, ארנון תורן מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, אייל וייסמן - סמנכ"ל פיתוח בקבוצת קניוני עזריאלי, ועדי קרום מנכ"לית קניון 'עזריאלי ראשונים'.



5. בוגי במגדלי הים



שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הגיע בחמישי לנאום באירוע של 'מגדלי הים התיכון' - רשת הדיור המוגן לגיל השלישי. האירוע נערך בגני תקוה, במסגרת יום עיון של העמותה להיסטוריה צבאית, ו'צוות' רמת השרון. יעלון כמובן פתח דבריו בהתייחסות להתבטאויות של הפוליטיקאים ממפלגתו לשעבר, נגד המשפחות השכולות בדיון שנערך בכנסת. מנכ"ל רשת 'מגדלי הים התיכון', דורון ארנון, סיפר באירוע על שיתוף הפעולה של הרשת עם ארגון 'חבר' בהקמת הבית החדש של הרשת בגני תקווה. כיום, מרבית הדיירים במקום החדש הם חברי ארגון 'חבר' - יוצאי מערכת הביטחון.


יעלון ודורון ארנון. צילום: יח"צ
יעלון ודורון ארנון. צילום: יח"צ



מישל מו ואבנר מדר. נצפו במרכז הקבלה בתל אביב. צילום: יח"צ
מישל מו ואבנר מדר. נצפו במרכז הקבלה בתל אביב. צילום: יח"צ



6. נפלאות סופהשבוע



מרכז הקבלה בתל אביב, מיסודו של הרב ברג, אירח ביום חמישי נשות דיפלומטים, שהגיעו לביקור במרכז ולהרצאה של אבנר מדר המורה הראשי של המרכז. באירוע השתתפו: ג'ניס גילרמן - רעייתו של שגריר ישראל באו״ם לשעבר דני גילרמן, מישל מו, רעייתו של שגריר מיאנמר, יו"ר ועדת 'מועדון נשות הדיפלומטים' - דניאלה אורן, נשיאת המועדון - ציפי בן שפר, ונטלי מימון - קונסולית כבוד של צרפת בישראל.



שר השיכון יואב גלנט נכח בחנוכת מרכז נוער חדש בירוחם. המרכז הוקם במסגרת פרויקט שיקום שכונות בהובלת מפעלות חינוך ומשרד השיכון.



מאיה ורטהיימר, בתם של איתן ואריאלה ורטהיימר, שבקרוב תינשא לסגן ראש העיר תל אביב, אסף זמיר, חגגה מסיבת רווקות.